A lap ugyanakkor áttekinti, milyen megoldandó problémákkal járna együtt a HÉV-vonalak átvétele. Mint megjegyzik: a MÁV-ot illetően a HÉV üzemeltetése nem is annyira műszaki-technológiai, inkább finanszírozási és hatósági szabályozási kérdés.
1952-től egy rövid időre volt már a MÁV kezelésében a HÉV, akkor teherszállítás is folyt a vonalakon - emlékeztet a Népszava, jelezve: nyilván úgy érné meg ez ismét a vasúttársaságnak, ha vonatokat is járathatna.
Miután a HÉV-nél ma is a vasútnál alkalmazott nyomtáv, távközlési és biztosítóberendezések vannak, nincs akadálya a vonatközlekedésnek a jelenlegi hálózatokon, a ráckevein, a csepelin, a gödöllőin és a szentendrein - olvasható a Népszava cikkében, amely azonban arra is kitér, hogy az eltérő felsővezeték-rendszer miatt ez a tétel csak a dízelmozdonyok esetében lenne igaz.