1p

A vasúttársaságot hivatalosan még nem kereste meg senki Demszky Gábor főpolgármester felvetésének ügyében, mely szerint a BKV helyett a MÁV üzemeltethetné a HÉV-vonalakat - írta a csütörtöki Népszava.

A lap ugyanakkor áttekinti, milyen megoldandó problémákkal járna együtt a HÉV-vonalak átvétele. Mint megjegyzik: a MÁV-ot illetően a HÉV üzemeltetése nem is annyira műszaki-technológiai, inkább finanszírozási és hatósági szabályozási kérdés.

1952-től egy rövid időre volt már a MÁV kezelésében a HÉV, akkor teherszállítás is folyt a vonalakon - emlékeztet a Népszava, jelezve: nyilván úgy érné meg ez ismét a vasúttársaságnak, ha vonatokat is járathatna.

Miután a HÉV-nél ma is a vasútnál alkalmazott nyomtáv, távközlési és biztosítóberendezések vannak, nincs akadálya a vonatközlekedésnek a jelenlegi hálózatokon, a ráckevein, a csepelin, a gödöllőin és a szentendrein - olvasható a Népszava cikkében, amely azonban arra is kitér, hogy az eltérő felsővezeték-rendszer miatt ez a tétel csak a dízelmozdonyok esetében lenne igaz. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!