1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vasúttársaságot hivatalosan még nem kereste meg senki Demszky Gábor főpolgármester felvetésének ügyében, mely szerint a BKV helyett a MÁV üzemeltethetné a HÉV-vonalakat - írta a csütörtöki Népszava.

A lap ugyanakkor áttekinti, milyen megoldandó problémákkal járna együtt a HÉV-vonalak átvétele. Mint megjegyzik: a MÁV-ot illetően a HÉV üzemeltetése nem is annyira műszaki-technológiai, inkább finanszírozási és hatósági szabályozási kérdés.

1952-től egy rövid időre volt már a MÁV kezelésében a HÉV, akkor teherszállítás is folyt a vonalakon - emlékeztet a Népszava, jelezve: nyilván úgy érné meg ez ismét a vasúttársaságnak, ha vonatokat is járathatna.

Miután a HÉV-nél ma is a vasútnál alkalmazott nyomtáv, távközlési és biztosítóberendezések vannak, nincs akadálya a vonatközlekedésnek a jelenlegi hálózatokon, a ráckevein, a csepelin, a gödöllőin és a szentendrein - olvasható a Népszava cikkében, amely azonban arra is kitér, hogy az eltérő felsővezeték-rendszer miatt ez a tétel csak a dízelmozdonyok esetében lenne igaz. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!