A kampány indítását bejelentő sajtótájékoztatón Túrós András, a MÁV Zrt. biztonsági igazgatója hangsúlyozta: az elmúlt öt évben a vasúti átjárókban történt 401 baleset közül 398-at az autót vezető figyelmetlensége, gondatlansága, agresszivitása okozta. Az átjáróknál tartott ellenőrzések tapasztalata, hogy a járművezetők jelentős része a fokozott óvatosság követelményével nincs tisztában.
A biztonsági igazgató elmondta, hogy a vasúti sorompók biztonságának fokozását célzó programok a korábbi években ciklikusak voltak. Volt időszak, amikor 500 millió forint állt erre a célra rendelkezésre, az utóbbi években azonban ez a program megtorpant.
Túrós András kiemelte: évente legalább 100 baleset történik a vasúti átjárókban, amelynek következtében 30-an halnak meg. A MÁV hálózatán 5.819 vasúti átjáró van, ebből a teljes csapórúddal felszerelt 318, fénysorompós 1.496, fél- és fénysorompóval 870 működik, nem biztosítottak száma pedig 3.115.
Kérdésre válaszolva a biztonsági igazgató elmondta, hogy jelentős ráfordítást igényelne az átjárók biztonságosabbá tétele. Példaként említette, hogy egy fél- és fénysorompó kialakítása 30-32 millió forint, és 2.000 helyen kellene ezt kialakítani.
Óberling József, az ORFK országos Baleset-megelőzési Bizottságának ügyvezető elnöke kiemelte: a mozdonyvezető többnyire nincs abban a helyzetben, hogy a kötöttpályán elkerülje a balesetet, a gépjárművezetők fokozott felelősségét hangsúlyozta.
Kmety Ildikó, a MÁV Zrt. médiakapcsolatok osztályvezetője elmondta, hogy a MÁV 5 kontinens 45 országában zajló kampányhoz csatlakozva a kommunikációjában a baleset-megelőzésre helyezi a hangsúlyt, együttműködve több médiával, az ORFK-val, az autóklubba, az autóiskolákkal, biztosító társaságokkal.
MTI/Menedzsment Fórum