A társaság közölte: a személyi sérüléssel nem járó balesetet valószínűleg kerékrepedés okozta, a hiba okának felderítését független szakértő bevonásával végzi a társaság. A MÁV közleményében emlékeztetett: a Budapest-Hegyeshalom vonalon, Tatánál egy gyorsvonat harmadik kocsija két tengellyel lesodródott a vasúti pályáról hétfőn, ami miatt a pálya kétezer méter hosszban megrongálódott. A közlemény szerint a munkálatok várhatóan több hétig is eltarthatnak, így a megsérült pályaszakaszon a helyreállítás befejezéséig 60 kilométer per óra ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be a vasúttársaság.
A MÁV rámutatott: a balesetet okozó személykocsi egyike volt annak a 300 darab, jó műszaki állapotú, használt "halberstadti" személykocsinak, amelyeket a MÁV Zrt. 2006 februárjában a német Deutsche Bahn-tól vásárolt. A baleset után a társaság vezetése azonnali hatállyal elrendelte a német kocsik soron kívüli ultrahangos keréktárcsa-vizsgálatát, amely vizsgálatokat legkésőbb április 30-ig be kell fejeznie a vállalatnak. Május elsejétől a személyszállításban már kizárólag csak azok a német kocsik állíthatók forgalomba, amelyek az ultrahangos vizsgálaton megfeleltek és biztonságosak - húzta alá a MÁV közleményében.
A vasúttársaság hangsúlyozta: a műszaki vizsgálatok során már eddig is szigorú karbantartási rend szerint járt el, mivel az érintett kocsik ultrahangos keréktárcsa-vizsgálatát a szakemberek hat hónap helyett háromhavi gyakorisággal végezték, a havonta esedékes futóművek és kopóalkatrészek vizsgálata pedig 4 hét helyett 3 hetente történt. Az utasok biztonságát szolgálja az az intézkedés is, amely az adott kocsitípusnál - a jelenleg érvényes utasításoktól eltérően - szigorúbb kocsivizsgálatot és fékpróbát rendelt el.
MTI/Menedzsment Fórum