3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Bombardier Transportation által a MÁV számára megvételre ajánlott mozdony a vasúttársaság által kiírt közbeszerzési eljárásban meghatározott műszaki és egyéb feltételeknek mindenben megfelelt, és gazdasági szempontból is ennek a járműtípusnak a beszerzése a legkedvezőbb a vállalat számára - hangsúlyozza a MÁV Zrt. és a vontatási feladatokat ellátó MÁV-TRAKCIÓ Zrt. közleményében.

A MÁV Zrt. ezt annak kapcsán közölte, hogy a Magyar Nemzet pénteki számában - és ennek alapján az MTI - egyebek mellett azt írta, hogy a VDSZSZ Szolidaritás szakszervezet MÁV felügyelőbizottsági tagja állítása szerint a kiválasztott Bombardier TRAXX mozdonyok áramfelhasználása jóval kedvezőtlenebb, mint a versenyben résztvevő Siemens Taurusé.

A MÁV pénteki közleményében határozottan visszautasította a napokban jóváhagyott mozdonybeszerzések tisztaságát megkérdőjelező vádakat. A MÁV szerint a Magyar Nemzet által hivatkozott szakértői dolgozat elvi síkon, kizárólag energia-megtakarítás alapján közelíti meg a kérdést, figyelmen kívül hagyja ugyanakkor a teljes beszerzési, üzemeltetési és karbantartási költségeket, amelyek alapján az európai vontatási piac is a TRAXX-hoz hasonló paraméterű mozdonyokat preferálja.

A vasúttársaság emlékeztet: a 2007 szeptemberében indított mozdonypark-modernizációs programban 25 kétáramrendszerű villamos mozdony beszerzésére írtak ki közbeszerzési eljárást. A mozdonybeszerzést a vasúttársaság elöregedett, 35 éves átlagéletkorú, korszerűtlenné vált V43 típusú mozdonyai tették szükségessé.

Az eurokonform mozdonyok beszerzésére kétszakaszos tárgyalásos közbeszerzési eljárásban került sor. A pályázaton a részvételre 2007. október 3-áig lehetett jelentkezni. A határidőig három pályázó jelezte részvételi szándékát, a PRIMA Mozdony Konzorcium – amelynek tagja az ALSTOM Transport SA és az ALSTOM Hungária Zrt. –, a Bombardier Transportation, valamint a Siemens Aktiengesellschaft.

Az ajánlatok értékelése során különböző hiányosságok miatt mindhárom pályázó felszólítást kapott hiányosságai pótlására. Ennek azonban csak a Bombardier Transportation tett eleget maradéktalanul, ezért a MÁV Zrt. ajánlattételre az egyetlen érvényes jelentkezést benyújtó Bombardier Transportation-t kérte fel - ismerteti a közlemény.

A másik két jelentkező pályázata a közbeszerzési törvény szabályaira tekintettel az előírásoknak nem felelt meg minden szempontból, így azok érvénytelenek lettek. A döntés miatt sem a Közbeszerzési Döntőbizottság, sem a kiesett pályázók nem emeltek kifogást. A MÁV hangsúlyozza: Andrási Miklós, a MÁV Zrt. jelenlegi elnök-vezérigazgatója és Márkus Imre, a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. jelenlegi vezérigazgatója nem vett részt a döntéshozási folyamatban.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!