A 2010 elején életbe lépett jogszabály-módosítás lényege, hogy egyenértékű és egymásnak megfeleltethető lett a különböző vizsgálóállomásokon végzett eredetiségvizsgálatok eredménye, miután a vizsgálóállomásoknak egységes feltételeket kell alkalmazniuk az eddig alkalmazott ötféle vizsgálati technológia helyett.
Az autóklub felhívja a figyelmet arra is, hogy az eredetiségvizsgálat díjait szabályozó rendeletet nem igazították az új szabályozáshoz, így a rendelet a – díjtétel szempontjából – nem tesz különbséget aszerint, hogy az eredetiségvizsgálat kérelemre történik, vagy arra hivatalból lefolytatott eljárás keretében kerül sor, és azt sem veszi figyelembe, hogy eltérő a vizsgálat műszaki tartalma.
Az elmúlt hetekben számtalan panasz érkezett a helyzet miatt az autóklubhoz, és mindennaposak a viták a vizsgálóállomásokon is. A Magyar Autóklub ezért a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumhoz (KHEM) fordult, hogy a tárca soron kívül vizsgálja felül és módosítsa a jogszabályt.
Az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumtól (IRM) a szervezet azt kéri: vizsgálja felül a hatósági díjakat szabályozó rendeletet.
Az új szabályozás ellen még annak hatályba lépése előtt a gépjármű eredetiségvizsgálattal foglalkozó szervezetek is tiltakoztak, amelyek hétfőn bejelentették: demonstrációt terveznek péntekre, mert álláspontjuk szerint a kormány jogszerűtlenül bontotta fel 2011. január végéig szóló szerződésüket.
Balla Béla, az öt magyarországi eredetiségvizsgáló cég egyikének, az IHG Zrt.-nek vezetője az MTI-nek hétfőn elmondta: budapesti Felvonulási tértől a Miniszterelnöki Hivatalhoz tartó tiltakozómenetükkel az ágazat mintegy háromezer munkahelyének megmentését, valamint a gépjármű-tulajdonosok költségeinek csökkentését is el szeretnék érni.
MTI/Menedzsment Fórum