A mintegy 400 munkavállalót foglalkoztató szervezet fő célja olyan új bevételi források keresése, amelyek új képességeken és innovatív termékeken, szolgáltatásokon alapulnak, felhasználva a Magyar Telekom meglévő ügyfélbázisát. Ugyanakkor nem taroznak az üzletághoz azok a fejlesztések, amelyeket rövid távon, a már meglévő piacon, meglévő szolgáltatások esetében végez a társaság.
Az üzletág száz-kétszáz ötletet vizsgál és értelmez, további tíz-húsz esetében pedig már a koncepción dolgoznak. A folyamatban, kidolgozás alatt lévő projektek száma öt-hat, három-négy pedig a kipróbálás fázisában van.
Pataki Róbert az egyik új területként az energetikát jelölte meg: az elképzelés szerint a társaság olyan digitális rendszereket épít fel, amelyek a nagyfogyasztók számára jobb pozíciók elérését teszik lehetővé az áramfogyasztás és a vásárlás területén. A kisfogyasztók villanyóráihoz pedig olyan intelligens eszközöket csatlakoztatnának, amelyek pontos információkat adnak a lakóknak arról, hogy mikor, mennyit fogyasztanak, s ennek segítségével optimalizálni tudják áram-felhasználásukat.
A vezérigazgató-helyettes elmondta azt is, hogy az első két projektet már ősszel bemutatják: a társaság két tematikus, egy egészséggel és egy környezettel, klímával foglalkozó tv-csatornát indít, amelyek saját gyártású tartalma interneten és mobilon is elérhető lesz.