A 15 millió forintos beruházást igénylő környezetbarát energiaforrás már januártól rásegít a Dob utcai központ meglévő fűtésére. Az új fűtési rendszer évi kétmillió forintos költségmegtakarítást eredményez, mondta el az igazgató.
A Magyar Telekomnak országszerte több száz, a Dob utcaihoz hasonló telefonközpontja működik. Léderer András szerint hőszivattyúk további alkalmazásával a társaság akár évi egymilliárd forintnyi energiaköltséget is megtakaríthat. Hozzátette, hogy ezekben a központokban a fűtéskorszerűsítésről nincs még döntés.
Az ügyvezető igazgató a berendezés működési elvéről elmondta: a központokban összefutó telefonkábelek tápellátása során jelentős mennyiségű hulladékhő keletkezik, ami 30-40 fokra hevíti fel a berendezést. E magas hő rontja a működés hatásfokát, ezért hűtéssel, szellőztetéssel szabadulnak meg a nem kívánt melegtől.
A hőszivattyú ezt a felesleges többlet meleg levegőt gyűjti össze és a szomszédos irodahelyiségekbe továbbítja. Ily módon besegít az épület fűtésébe, melegvíz-ellátásába, az erre fordított évi 9,5 millió forintnyi költségből 1,2 millió forint takarítható meg. Ehhez hozzászámít a hűtésen megspórolt évi 740 ezer forint.