Pető Szabolcs elmondta, hogy március elejétől, a Bocskai úti állomástól indulva háromszáz méternyi alagutat építettek, az Etele tértől pedig a Móricz Zsigmond körtérig 2 400 méter alagút épült a déli alagútban. Az északi alagútból eddig két kilométer készült el.
A szóvivő tájékoztatása szerint a szükséges karbantartás után tovább halad a déli alagút fúrószerkezete a Gellért térre, amit várhatóan augusztusban ér el. Az év végéig pedig a tervek szerint a Fővám térig épül meg mindkét alagút.
Az északi alagút fúrószerkezete hat hét múlva érkezik meg a Móricz Zsigmond körtérre, s halad majd tovább a Gellért térre és a Fővám térre - jegyezte meg a szóvivő.
Pető Szabolcs közölte, hogy a Hídépítő Zrt. időben megépíti a Fővám téri állomás szerkezetét, hogy az alagútfúró pajzsot fogadni tudják. Akár technológiaváltást is alkalmazva építik majd az állomást. A szerződés szerint erre ugyanis lehetősége van a cégnek. Arról még zajlanak a tárgyalások, hogy a Fővám téri állomás szerkezetét milyen módon építik meg. A technológiaváltás azonban nem befolyásolhatja a végösszeget és a véghatáridőt - fűzte hozzá.
A szóvivő elmondta azt is, hogy várhatóan a jövő év elején adják majd vissza a Móricz Zsigmond körtér felszínét a járműforgalomnak.