4p

Ahogy az a társaság néhány nappal ezelőtt megtartott közgyűlésén is központi téma volt, komoly reorganizációra szorul az Est Media. A társaság április közepén adta el a Neo FM-ben lévő részesedését, és most a másik rádiós vállalkozásából is kiszáll. A cég bejelentése szerint mintegy 180 millió forint számviteli vesztséget jelentő tranzakcióban eladta a radiocafé 98.6 rádiót üzemeltető vállalkozást.

Az Est Media (korábban econet.hu) mintegy 180 millió forint számviteli vesztséget jelentő tranzakcióban eladta a radiocafé 98.6 rádiót üzemeltető radiocafé Tömegkommunikációs és Kulturális Szolgáltató Kft.-t - közölte az Est Media a BÉT honlapján pénteken. A közlemény szerint a radiocafé Kft. közvetlen tulajdonosa a KV Barát Kft. Az értékesítés számviteli hatása mintegy 180 millió forint veszteség, de operatív szinten jelentős és azonnali megtakarítással jár - hangsúlyozza a közlemény.

A tranzakciónál az Est Media tekintettel volt az üzleti évet lezáró április végi éves rendes közgyűlés döntésére, ami szerint az igazgatóságnak intézkedési tervet kell kidolgoznia a média üzletág rövid távú üzemi nyereségességére.

Az Est Media magyarázata szerint a radiocafé 98.6 csak hosszabb távon lehetne nyereséges, amennyiben a 2012-ben lejáró frekvenciáját újbóli pályázat nyerteseként meghosszabbítanák. Jelenleg a rádiós reklámpiac helyzete és különösen a helyi és regionális adók tömeges újrapályáztatásával kapcsolatos bizonytalanságok, a piac teljes átrendeződése miatt folyamatos tulajdonosi finanszírozásra szorulna a radiocafé 98.6.

A rádió eladásából származó bevételt - a közlemény szerint - a piacvezető termékeket tömörítő print és az online üzletágnál hasznosítják. Az event, azaz a fesztiválrendező üzletág mellett ugyanis ezek lehetnek az Est Media csoport "újraerősödésének motorjai" - olvasható a közleményben.

Más kérdés, hogy sajtóértesülések szerint ez utóbbi, vagyis a fesztivál üzletág is veszélyben van. Az index.hu április végén közölt írásában arról számolt be, hogy a Neo FM eladását követően az sem biztos, hogy a Radiocafét és a Szigetet meg tudja tartani az Est Media. (Mint most kiderült előbbi cégen már túl is adtak – szerk.) Az internetes portál akkor azt írta, hogy az Est Media legértékesebb eleme minden bizonnyal a Szigetben tulajdonolt 51 százalék, amely azonban a felvásárlás ütemtervét tartalmazó szerződés értelmében 46 százalékra esik vissza, ha június végéig az Est Media nem fizet ki további 650 millió forintot. A novemberi vásárláshoz is 300 millió forintnyi rövid lejáratú kölcsönt vettek fel, ennek futamidejét most a reorganizáció során meghosszabbították. Már az Est Media sem igazán hisz abban, hogy sikerül megőriznie a Szigetben meglévő tulajdonrészét, kiadott közleménye ugyanis úgy fogalmaz, „az akvizícióra irányuló tranzakció további folytatása korlátokba ütközik majd”.

Az elmúlt hetekben sűrűsödő piaci pletykák arról szóltak, hogy az Est menedzsmentje olyannyira nem bízik a pénz előteremtésében, hogy heteken belül gazdát cserélhet a cégcsoport ékköve, és egy kockázati tőkebefektető társaság tulajdonába kerülhet a Sziget 51 százaléka.

Az éves rendes közgyűlésen Balázs Csaba, az Est Media Nyrt. igazgatóságának elnöke azt mondta, hogy a reorganizációt már megkezdték, és reményeik szerint 2011-ben új bázison lassabb, de biztosabb alapokon álló növekedés indulhat meg. Az Est Media csoport veszteségeit a médiapiac szűkülésével magyarázta Balázs Csaba, hangsúlyozva azt, hogy a médiapiac a belső fogyasztással együtt mozog. A nemzetközi számviteli szabályok szerinti konszolidált 2010. évi mérleget 1,601 milliárd forint veszteséggel fogadták el, amiben már elszámolták az FM1 Kommunikációs és Kulturális Zrt. 25 százaléknyi részvényének idén áprilisban történt eladásából származó veszteséget is. Ez a tranzakció több mint 150 forinttal növelte a veszteséget.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!