A Balaton a második legnépszerűbb magyar szeletes édesség márka. A Balaton márka megvásárlásával a Nestlé Hungária megerősíti pozícióját a magyar csokoládé piac egy gyorsan növekvő szegmensében. Az 1978-ban indult, s mára magyar nemzeti márkának számító Balaton szelet - a Nestlé szerint - ideális kiegészítője a cég édesipari termékskálájának.
A Nestlé Hungária és a Kraft Foods a márka adásvétele során egy átmeneti bérgyártási szerződést kötött, amely biztosítja a termelés folyamatosságát és a márka jelenlétét a piacon. A megállapodás értemében a Balaton szeletet átmenetileg továbbra is a Kraft Foods gyártja a Győri Keksz székesfehérvári üzemében.
A Nestlének jelenleg négy gyára, és 1332 alkalmazottja van Magyarországon. A Nestlé Hungária nettó értékesítési volumene tavaly 8,1 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és értékben meghaladta a 83 milliárd forintot.
A Kraftnál emlékezettnek rá: ez a lépés az Európai Bizottság tavalyi döntését követi, amely a Groupe Danone globális kekszüzletágának akvizícióját - beleértve a Győri Kekszet is - azon feltétellel engedélyezte, hogy a Kraft megválik meghatározott számú márkától Spanyolországban és Magyarországon.
A Kraft Foods Inc. jelezte, hogy az eladási megállapodás érvényességéhez versenyhatósági jóváhagyás szükséges.