2p

A Nestlé Hungária Kft. csütörtökön megvette a Balaton (szelet) márkát a Kraft Foodstól. A vásárlás összegét nem hozták nyilvánosságra. A tranzakció teljes lezárásához szükség van versenyhatósági jóváhagyásra - tájékoztatta a Nestlé az MTI-t.

A Balaton a második legnépszerűbb magyar szeletes édesség márka. A Balaton márka megvásárlásával a Nestlé Hungária megerősíti pozícióját a magyar csokoládé piac egy gyorsan növekvő szegmensében. Az 1978-ban indult, s mára magyar nemzeti márkának számító Balaton szelet - a Nestlé szerint - ideális kiegészítője a cég édesipari termékskálájának.

A Nestlé Hungária és a Kraft Foods a márka adásvétele során egy átmeneti bérgyártási szerződést kötött, amely biztosítja a termelés folyamatosságát és a márka jelenlétét a piacon. A megállapodás értemében a Balaton szeletet átmenetileg továbbra is a Kraft Foods gyártja a Győri Keksz székesfehérvári üzemében.

A Nestlének jelenleg négy gyára, és 1332 alkalmazottja van Magyarországon. A Nestlé Hungária nettó értékesítési volumene tavaly 8,1 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és értékben meghaladta a 83 milliárd forintot.

A Kraftnál emlékezettnek rá: ez a lépés az Európai Bizottság tavalyi döntését követi, amely a Groupe Danone globális kekszüzletágának akvizícióját - beleértve a Győri Kekszet is - azon feltétellel engedélyezte, hogy a Kraft megválik meghatározott számú márkától Spanyolországban és Magyarországon.

A Kraft Foods Inc. jelezte, hogy az eladási megállapodás érvényességéhez versenyhatósági jóváhagyás szükséges.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!