3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kétszázmillió dolláros befektetéssel összeszerelő üzemet épít a Szentpétervár közelében fekvő kamenkai ipari övezetben a Nissan Motor Co. japán vállalat. Az új gyár alapkövét vasárnap tették le. A német Volkswagen eközben fontolóra vette egy amerikai üzem létesítését, így kihasználva a dollár tartósnak bizonyuló gyengeségét az euróhoz viszonyítva.

Vasárnap alapkőletétellel kezdődött meg a Nissan szentpétervári üzemének építése. Az orosz kormány és a japán autóipari vállalat tavaly júniusban írta alá a beruházásról szóló megállapodást. A tervek szerint a gyár 2008 őszére épül fel, és 2009 elején kezdi meg a termelést. A Nissan két modellt, a luxuslimuzinként emlegetett Teanát és az X-Trail terepjárót fogja Oroszországban gyártani, ezekből évente 50 ezer darabot.

Orosz beszállítók

Szergej Ivanov orosz miniszterelnök-helyettes az alapkőletételi ünnepségen azt mondta: az orosz piacon egyre több jelentős külföldi termelő jelenik meg, ami azt bizonyítja, hogy Oroszországban stabil beruházási környezet alakult ki.

Rámutatott, hogy a Nissan-gyár új munkahelyeket teremt, és a megállapodás alapján az importalkatrészek aránya fokozatosan csökkenni fog, ahogy az orosz vállalkozások átveszik a beszállítói szerepkört.

A japán autóipari társaságok közül a Nissan a második, amely autógyárat létesít Oroszországban. A Toyota ugyancsak a Szentpétervárhoz közeli kamenkai ipari övezetben ruházott be: a tervek szerint idén decemberben fel is avatják a gyárat.

Növekvő cégek

A külföldi autók piaca is lendületesen fejlődik Oroszországban, tavaly és tavalyelőtt a nem hazai gyártású járművek eladásának részaránya már 51 százalékra emelkedett.

Eközben a Volkswagen, vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy fontolóra veszik egy amerikai üzem létesítését, kihasználva a dollár tartósnak bizonyuló gyengeségét az euróhoz viszonyítva. Ez lenne a német cég első amerikai gyártóüzeme, bár leánycége már van az Egyesült Államokban. Martin Winterkorn a német autóipari óriás vezetője idén új rekordra számít a gyártásban, mivel ha minden jól megy, túlléphetik a 6 milliós határt. Tavaly 5,7 millió autót gyártott a VW. A vállalat megduplázta, azaz 327 millió euróról 740 millió euróra növelte adózott eredményét az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A cég az elmúlt mintegy két évben közel 20 ezer dolgozójától vált meg, hogy a hatékonyság növelésével felvegye a versenyt európai illetve ázsiai versenytársaival.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!