3p

Kétszázmillió dolláros befektetéssel összeszerelő üzemet épít a Szentpétervár közelében fekvő kamenkai ipari övezetben a Nissan Motor Co. japán vállalat. Az új gyár alapkövét vasárnap tették le. A német Volkswagen eközben fontolóra vette egy amerikai üzem létesítését, így kihasználva a dollár tartósnak bizonyuló gyengeségét az euróhoz viszonyítva.

Vasárnap alapkőletétellel kezdődött meg a Nissan szentpétervári üzemének építése. Az orosz kormány és a japán autóipari vállalat tavaly júniusban írta alá a beruházásról szóló megállapodást. A tervek szerint a gyár 2008 őszére épül fel, és 2009 elején kezdi meg a termelést. A Nissan két modellt, a luxuslimuzinként emlegetett Teanát és az X-Trail terepjárót fogja Oroszországban gyártani, ezekből évente 50 ezer darabot.

Orosz beszállítók

Szergej Ivanov orosz miniszterelnök-helyettes az alapkőletételi ünnepségen azt mondta: az orosz piacon egyre több jelentős külföldi termelő jelenik meg, ami azt bizonyítja, hogy Oroszországban stabil beruházási környezet alakult ki.

Rámutatott, hogy a Nissan-gyár új munkahelyeket teremt, és a megállapodás alapján az importalkatrészek aránya fokozatosan csökkenni fog, ahogy az orosz vállalkozások átveszik a beszállítói szerepkört.

A japán autóipari társaságok közül a Nissan a második, amely autógyárat létesít Oroszországban. A Toyota ugyancsak a Szentpétervárhoz közeli kamenkai ipari övezetben ruházott be: a tervek szerint idén decemberben fel is avatják a gyárat.

Növekvő cégek

A külföldi autók piaca is lendületesen fejlődik Oroszországban, tavaly és tavalyelőtt a nem hazai gyártású járművek eladásának részaránya már 51 százalékra emelkedett.

Eközben a Volkswagen, vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy fontolóra veszik egy amerikai üzem létesítését, kihasználva a dollár tartósnak bizonyuló gyengeségét az euróhoz viszonyítva. Ez lenne a német cég első amerikai gyártóüzeme, bár leánycége már van az Egyesült Államokban. Martin Winterkorn a német autóipari óriás vezetője idén új rekordra számít a gyártásban, mivel ha minden jól megy, túlléphetik a 6 milliós határt. Tavaly 5,7 millió autót gyártott a VW. A vállalat megduplázta, azaz 327 millió euróról 740 millió euróra növelte adózott eredményét az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A cég az elmúlt mintegy két évben közel 20 ezer dolgozójától vált meg, hogy a hatékonyság növelésével felvegye a versenyt európai illetve ázsiai versenytársaival.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!