Orosz beszállítók
Szergej Ivanov orosz miniszterelnök-helyettes az alapkőletételi ünnepségen azt mondta: az orosz piacon egyre több jelentős külföldi termelő jelenik meg, ami azt bizonyítja, hogy Oroszországban stabil beruházási környezet alakult ki.
Rámutatott, hogy a Nissan-gyár új munkahelyeket teremt, és a megállapodás alapján az importalkatrészek aránya fokozatosan csökkenni fog, ahogy az orosz vállalkozások átveszik a beszállítói szerepkört.
A japán autóipari társaságok közül a Nissan a második, amely autógyárat létesít Oroszországban. A Toyota ugyancsak a Szentpétervárhoz közeli kamenkai ipari övezetben ruházott be: a tervek szerint idén decemberben fel is avatják a gyárat.
Növekvő cégek
A külföldi autók piaca is lendületesen fejlődik Oroszországban, tavaly és tavalyelőtt a nem hazai gyártású járművek eladásának részaránya már 51 százalékra emelkedett.
Eközben a Volkswagen, vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy fontolóra veszik egy amerikai üzem létesítését, kihasználva a dollár tartósnak bizonyuló gyengeségét az euróhoz viszonyítva. Ez lenne a német cég első amerikai gyártóüzeme, bár leánycége már van az Egyesült Államokban. Martin Winterkorn a német autóipari óriás vezetője idén új rekordra számít a gyártásban, mivel ha minden jól megy, túlléphetik a 6 milliós határt. Tavaly 5,7 millió autót gyártott a VW. A vállalat megduplázta, azaz 327 millió euróról 740 millió euróra növelte adózott eredményét az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A cég az elmúlt mintegy két évben közel 20 ezer dolgozójától vált meg, hogy a hatékonyság növelésével felvegye a versenyt európai illetve ázsiai versenytársaival.