Európában a Nokia a legértékesebb márka 32,22 milliárd euróval a bécsi székhelyű European Brand Institute idei listája szerint. A második helyen a Vodafone áll 22,55 milliárd euróval, a harmadik a Mercedes 10,94 milliárddal. Az intézet mintegy három ezer vállalat márkáját elemezte 24 országban, 16 ágazatban.
A márkák értékességének szempontjából a legsikeresebb ágazat az autóipar (ahol Mercedes lett az első), a második helyezett az üzleti szolgáltatás (a szektor legjobbja az SAP), a harmadik a fogyasztási cikk üzletág (a legértékesebb márával itt az Unilever büszkélkedhet).
A felmérésből kiderül, hogy a 16 legértékesebb márkából nyolcat németországi, hármat brit cégek állítanak elő, s a márkák több mint fele napi szükségleteket elégít ki. Az elemzés külön kiemeli a kelet-európai országokat, ahol az orosz Beeline távközlési vállalat, és a szlovén Gorenje lett a listavezető.
A legtekintélyesebbnek tartott nemzetközi lista is a közelmúltban látott napvilágot, amely szerint a világ legértékesebb márkája a Coca-Cola. Az üdítőital-gyártó céget a Microsoft, az IBM, a GE és a Nokia követte az Interbrand által összeállított legértékesebb márkák listáján.