2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Peugeot 39 tagból álló értékesítési hálózata 2906 új gépjárművet értékesített a magyar piacon 2009-ben, ami 4,13 százalékos piaci részesedést jelentett, ezzel a kilencedik helyen áll a márkák sorrendjében - közölte a Peugeot Hungária Gépjármű Importáló és Forgalmazó Kft. az MTI-vel.

A Peugeot 2008-ban még 4,7 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett Magyarországon. Világszerte a Peugeot értékesítése 3,3 százalékkal csökkent 2009-ben - a nemzetközi autópiac 3,5 százalékos zsugorodása mellett -, így 3 százalékos piaci részesedést ért el. Európában a márka piaci részesedése 0,1 százalékponttal 7,2 százalékra nőtt a személygépkocsik, és 1,3 százalékkal, 10,7 százalékra a haszongépjárművek piacán.

A Peugeot közleményében emlékeztetett: a magyar piacon egész évben forgalomba helyezett új gépjárművek száma 70739 volt tavaly, ami 59,5 százalékos visszaesés az előző évhez képest. A társaság kiemelte: a Magyarországon 2009-ben forgalomba helyezett Peugeot gépjárművek 68 százaléka személyautó, 32 százaléka pedig haszonjármű volt.

A Peugeot személyautók közül legnagyobb arányban, 36 százalékban, az alsó-középkategóriás modellek (308-as, 3008-as, Partner) találtak gazdára. A 308-asból összesen 670 darab kelt el, ami a Peugeot személyautó-eladások 23,1 százalékát tette ki. Ezt követte a 2009 szeptemberében megújult 207-es, amelyből 416 kelt el az év során. A haszonjármű piacon a Peugeot 942 darabos eladással, 8,9 százalékkal részesedik Magyarországon, a pick-upok nélküli piacon (a márkának nincs pick-upja a haszonjármű kínálatában), pedig 11,7 százalékkal. Az értékesített Peugeot haszonjárművek 43 százaléka Boxer volt, amelyből 407 darab talált gazdára 2009-ben.

A cég közleménye szerint az idén több új modellt is bevezet Magyarországon, így márciusban érkezik a Peugeot családi egyterűje az 5008-as, majd nyáron a RCZ sport kupé. A Peugeot az idén 15 százalékos eladás-növekedéssel számol Magyarországon.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!