2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A francia Peugeot SA 12 millió dollárért felvásárolja India ikonikus autómárkáját, az Ambassadort eddigi tulajdonosától, a Hindustan Motorstól a hét végén aláírt szerződés értelmében.

A Peugeot SA és a C.K. Birla Group (a Hindustan Motors anyavállalata) által hétvégén aláírt szerződés egy éra végét jelzi. Az 1948 óta gyártott, s azóta gyakorlatilag változtatás nélkül összeszerelt Ambassador az 1980-as évek végéig az egyetlen "luxusautó" volt India útjain, India elitjének autója, prominens indiai politikusok és hírességek járműve volt a 90-es évek gazdasági nyitásáig.

A Hindustan Motors 2014-ben hagyta abba az Ambassador gyártását, miután 2013-ban mindössze 2200 autót értékesített. Az még egyelőre bizonytalan, mit tervez az Ambassadorral a Peugeot SA, mely a múlt hónapban aláírt a Birlával megállapodást 107 millió dolláros befektetésről a Hindustan Motors Tamil Nadu-i gyárában.

Jelentősen, 5,8 százalékkal nőtt a PSA Group (korábbi nevén PSA Peugeot Citroen) értékesítése tavaly globálisan, részben a Peugeot márka jelentősen bővülő iráni eladásainak hatására, részben az európai kereslet élénkülésének köszönhetően.

A német Volkswagen után második legnagyobb európai autógyártó januárban azt közölte, hogy tavaly 3,146 millió járművet értékesített világszerte az egy évvel korábbi 2,973 millió után.  A tavalyi volt a párizsi székhelyű vállalat legjobb éve 2010 óta. A PSA Group három márkája a Peugeot, a Citroen és a DS.

A PSA tavalyi európai eladásai 3,56 százalékkal nőttek. A cég járműveinek 61 százalékát értékesítette az európai piacon, ami valamivel kisebb az egy évvel korábbi 63 százalékos aránynál. A PSA több mint 200 ezer járművet adott el a Közel-Keleten és Afrikában, ami 112,8 százalékos növekedés éves összevetésben, miután különösen megnőtt a Peugeot autók iránti kereslet Iránban a szankciók tavalyi feloldása után.  A francia vállalat tavalyi értékesítése 16 százalékkal csökkent Kínában és Délkelet-Ázsiában. A PSA Group három márkája közül csak a Peugeot eladása nőtt tavaly.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!