2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volkswagen-csoport éléről szerdán távozó Martin Winterkorn továbbra is tagja a csalási botrányba keveredett német autógyártó legnagyobb részvényese, a Porsche SE vezetésének.

A Porsche Automobil Holding SE (Porsche SE) zártkörűen működő részvénytársaság 50,7 százalékos tulajdonnal rendelkezik a Volkswagen-csoportban, és a Ferdinand Porsche által felépített Volkswagen-birodalom örökösei, a Piëch- és a Porsche-család ellenőrzése alatt áll. 

A Porsche SE által pénteken kiadott közlemény szerint felügyelőbizottsága csütörtökön ülésezett, és Winterkorn továbbra is a zrt. igazgatóságának elnöke maradt.

További cikkek »A Bild című német újság úgy tudja, hogy Martin Winterkorn továbbra is elnöke az Audi felügyelőbizottságának is.

Az AFP érdeklődésére sem a Volkswagen-csoport, sem az Audi nem kívánta kommentálni a híreket.

A 68 éves Martin Winterkorn szerdán mondott le a Volkswagen vezérigazgatói posztjáról annak nyomán, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) azzal vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. 

A Volkswagen elismerte a csalást, és jelezte, hogy világszerte mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóját érintheti az ügy. 

Alexander Dobrindt német közlekedési miniszter a német parlament alsóházában (Bundestag) pénteken elmondta, hogy a német utakon mintegy 2,8 millió autó közlekedik, amelyek érintettek lehetnek a hamisítási botrányban. A miniszter közlése szerint az EA 189-es motor 1600 és 2000 köbcentis változatával felszerelt személyautókról, illetve furgonokról van szó, de most vizsgálják, hogy az 1200 köbcentis motoroknál is fennáll-e a probléma. 
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!