Az óriásrendelés már biztos, a légitársaságnál ugyanis időszerű a flottacsere. Emellett arra is készül, hogy leányvállalatát, a Jetstart helyi szolgáltatóból nemzetközi fuvarozóvá teszi. Ezzel ismét repülnének ausztrál gépek jelentősebb ázsiai nagyvárosokba, például Szöulba vagy Tajpeibe, ahová a Qantas korábban beszüntette járatai küldését.
Nem csak a Quantas bizonytalan azonban a gyártó kilétét illetően, Hong Kong legnagyobb légitársasága, a Cathay Pacific Airways vegyesen választ a két cég gépeiből. A vállalat közleménye szerint tizenkét darab Boeing 777-300ER típusú gépet vesz majd. Ugyanebből a típusból bérelni is fog négyet az International Lease Finance Corp.-tól (ILFC), amely három darab Airbus A330-300-ast is bérbe ad majd a cégnek. A Cathay húsz másik 777-300ER-re elővásárlási joggal rendelkezik - írta korábban az mfor.hu
[ajanlo=1175][igazitas=left/]Az európai Airbus-nak egyébként mostanában több szerencséje van rendelések terén, mint amerikai riválisának. Az ILFC, a világ legnagyobb kereskedelmi repülőgép-bérbeadó társasága például november 22-én jelentette be, hogy 12 darab Airbus A350 megvételéről kötött szerződést az európai gyártóval. Ezenkívül a TAP Portugal és az ALAFCO is vásárolt A350-eseket, összesen 22 darabot.
A csak Airbus-okkal repülő TAP a 2013-tól csatasorba álló új gépekkel a hosszú távú flottáját kívánja erősíteni. A kuvaiti ALAFCO a repülőgép-bérbeadó társaságok közül elsőként rendelt az Airbus új A350-es modelljéből, s tizenkét darabos rendelése mellé elővásárlási jogot vett hat másikra.