A honlapon megjelent közlemény szerint a 93 éve működő Qantasnak a jetkorszak 1951-es beköszönte óta egyetlen repülőgépe sem zuhant le, az első nemzetközi légitársaság volt, amely világkörüli szolgáltatást nyújtott, úttörő volt a kéthajtóműves gépek hosszútávú üzemelésének kidolgozásában, 1962-ben elsőként kezdte el a fekete dobozként ismertté vált repülési adatrögzítő használatát.
A cég emellett elsőként alkalmazta a műholdas helymeghatározó rendszer adatain alapuló automatikus leszállító berendezést, valamint a hajtóműveket folyamatosan megfigyelő rendszert.
A szakportál emellett hangsúlyozta, hogy 2013. a legbiztonságosabb év volt 1945. óta a repülésben: 29 balesetben 269-en vesztették életüket, míg a tízéves átlag évi 32 baleset és 719 halott. A tavalyi balesetek közül kiemelték a tatárföldi Tatarstan regionális légitársaság Boeing 737-500-asának tragédiáját, amely során 44 utas, valamint a személyzet hat tagja vesztette életét november 17-én. A Moszkvából Kazanba tartó gép a második megközelítést hajtotta végre az erős szélben, és újból átstartolt, majd lezuhant. A légitársaság 2013. december 31-ével megszüntette tevékenységét.
Az egyik legszerencsésebb balesetként a szakportál a dél-koreai Asiana Airlines balesetét említette San Fransiscóban: július 6-án a légitársaság Boeing 777-ese közvetlenül a földet érés előtt túl alacsonyan repült és a gép farkával a futópályát az óceántól elválasztó kőfalba csapódott, majd átperdült, kigyulladt és a futópálya mellett állt meg. A gépen 307-en utaztak, de mindössze hárman vesztették életüket.
A szakportál összesítése szerint a legbiztonságosabb légitársaságok a Qantas mellett a többi közt az Air New Zealand, az Emirates, a hongkongi Cathay Pacific, a japán All Nippon Airways és az angol Virgin Atlantic voltak. A legrosszabb mutatókkal az afganisztáni Kam Air, a kazahsztáni Scat Airlines és suriname-i Bluewing Airlines rendelkezik.
MTI