2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Svájcban elvégzett vizsgálatok szerint a Renault francia autógyártó egyterűje, az Espace motorjának nitrogén-oxid-kibocsátása akár 25-szöröse is lehet a megengedett értéknek, ha bemelegszik a motor.

A Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet megbízásából az alkalmazott tudományok berni egyetemén (BFH) végeztek vizsgálatokat az Espace 1,6 literes, az Euro 6-os kipufogógáz-kibocsátási szabványnak megfelelő dízelmotorral felszerelt változatával. A hat teszt eredményeit kedden hozták nyilvánosságra.

Jürgen Resch, a DUH igazgatója kedden Berlinben tartott sajtótájékoztatóján kiemelte: azért végeztették el a svájci vizsgálatokat, mert a dízelmotoros Renault Espace valós károsanyag-kibocsátása más tesztek során is ijesztő mértékű volt.

"Ha az autó motorja nem hideg, hanem meleg volt, a tesztpadokon végzett minden felmérés során olyan mennyiségű káros anyagot bocsátott ki, amelyet még soha nem tapasztaltunk"

- mondta.

Ez most a Renault kínálata

A berni laboratóriumi vizsgálatok során a Renault Espace nitrogén-oxid-kibocsátása 13-25-szörös mértékig haladta meg az engedélyezett, 80 milligramm/kilométer mennyiséget, így legrosszabb esetben kilométerenként 2,06 gramm nitrogén-oxiddal szennyezte a levegőt.

"Az 1980-as évek vége, azaz az európai kibocsátási szabványok elfogadása óta nem láttunk ilyen magas szintet. Hihetetlen, hogy állítólag korszerű autók, amelyek ennyire szennyezik a levegőt, manapság is közlekedhetnek az utakon" - fogalmazott Axel Friedrich közlekedési szakértő.

A Volkswagen német autógyártó konszern károsanyag-kibocsátási botrányának kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe közölte: részletes információi vannak arról, hogy szinte minden német autógyártó, azaz nemcsak a Volkswagen, hanem a Daimler, a BMW és az Opel is meghamisította dízelmotoros autók károsanyag-kibocsátási értékeit. A Daimler és a BMW azonnal visszautasította ezt az állítást.

Egy hónapja a német környezetvédő civil szervezet a BHF-en elvégzett vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, az Opel Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata "bizonyos helyzetekben" akár 17-szeresen is átlépi a nitrogén-oxid kibocsátásának megengedett értékét. Az Opel azóta sem reagált erre a vádra, amelyet a keddi berlini sajtótájékoztatón megismételtek a DUH vezetői.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!