2p

Az emissziós előírások teljesítésének magas költségeire való tekintettel a dízelmotor valószínűleg el fog tűnni a Renault európai modelljeiből - értesült belső vállalati forrásoktól a Reuters hírügynökség.

A Volkswagen egy évvel ezelőtt kirobbant dízelbotrányának következményei más európai autógyárakat is stratégiájuk újragondolására kényszerítik. A Renault és franciaországi belföldi konkurense, a Peugeot egyaránt óriási összegeket invesztált a dízeltechnológia fejlesztésébe. A dízelbotrány tavaly szeptemberi kirobbanása után még mindkét vállalat igyekezett nyilvánosan védelmébe venni a dízeltechnológiát.

A Renault vezetőségének júliusi zárt ülésén azonban Thierry Bollore versenyképességi igazgató a Reuters informátorai szerint már kétségbe vonta a technológia jövőjét arra hivatkozva, hogy "a szigorúbb előírások és tesztek egészen addig meg fogják növelni a technológiai költségeit, amíg ki nem szorul a piacról".

Ez most a Renault kínálata

A Renault és együttműködő partnere, a Nissan arra számít, hogy a következő emissziós norma, az Euro 7 ismét meg fogja felezni a megengedhető nitrogénoxid-kibocsátási határértéket. A Renault szóvivője nem kommentálta a hírügynökség értesülését.

Már eleve a dízeltechnológia drágulása volt az oka annak, hogy a dízelmotor a Volkswagen dízelbotránya előtt gyakorlatilag eltűnt a Renault kisebb, A-kategóriás modelljeiből, mint például a Twingo, mert a magasabb ár nem ellentételezte az üzemanyag-fogyasztásban jelentkező megtakarítást.

A Renault arra számít, hogy 2020-ra a dízelmotor már a B-kategóriás modellekből, mint például a Clio, illetve a Megane által képviselt C-kategória egyes modelljeiből is ki fog szorulni. A Renault tavalyi 1,6 milliós európai eladásainak túlnyomó részét az említett három kategória adta és ezeknek is hatvan százaléka volt dízel autó.

"Lassan mindenki kezd kihátrálni a dízel technológiából, mert 2017-2018 után már egyre drágább és drágább lesz" - mondta Pavan Potluri, az IHS Automotive autóipari tanácsadó vállalat hajtásláncokkal foglalkozó szakértője, hozzátéve, hogy "az elektromos hajtás árának csökkenésével párhuzamosan 2025 után néhány autógyár már ejteni is fogja a dízelt". Az európai piacon 2030-ra kilenc százalékra csökken a dízel autók részaránya a jelenlegi 52 százalékról az AlixPartners tanácsadó cég júniusi keltezésű előrejelzése szerint.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!