3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Carlos Tavares, a Renault korábbi alelnöke veszi át 2014-ben a konkurens autógyár, a PSA Peugeot Citroen vezetését - jelentette be közleményben hétfő esti ülését követően a gazdasági nehézségekkel küzdő legjelentősebb francia autókonszern felügyelőbizottsága.

Az 55 éves Tavares 2014. január 1-jén lép be a PSA-hoz, eleinte a csoport autógyártási részlegét fogja vezetni, és fokozatosan veszi át az elnöki posztot a 61 éves Philippe Varintől, aki 2009 óta áll a konszern élén. "Philippe Varin kívánsága volt, hogy a konszolidáció következő lépése egy új pilóta irányításával valósuljon meg" - olvasható a PSA közleményében.

A Libération című napilap szerint viszont a jelenlegi elnök és a Peugeot család között feszültség alakult ki az autógyár követendő stratégiájáról. Thierry Peugeot, a felügyelőbizottság elnöke már korábban is próbálta Varint elmozdítani a helyéről, aki pedig már hónapok óta le akar mondani a posztjáról.

A PSA jelenleg nehéz gazdasági helyzetben van: 2013 első kilenc hónapjában a forgalma 3,8 százalékkal csökkent, és továbbra is a gyengélkedő európai autópiac egyik legfőbb áldozata, ahonnan a bevételének több mint a fele származik. A csoport 2012-ben fennállásának legnagyobb veszteségét szenvedte el, ami miatt jelentősen átalakította tevékenységét Franciaországban, és sikerült ismét rentábilissá tennie európai piacát azzal, hogy helyi gyáraiban, a kelet-franciaországi Mulhouse-ban és a Párizs közeli Poissy-ban csökkentette a termelést, valamint bejelentette: 11 ezer 200 állást szüntetne meg 2014. májusig.

A PSA Peugeot Citroen több mint 3,5 millió gépjárművet és alkatrészt értékesít évente, ennél nagyobb forgalma az európai autógyártók közül csak a német Volkswagen-csoportnak van. A leköszönő elnök feladata lesz 2014-ben a Le Monde című napilap szerint akár 4 milliárd eurót (1192 milliárd forintot) is elérő tőkeemeléshez szükséges tárgyalásokat lebonyolítani. Korábbi bejelentések szerint a francia állam és a Dongfeng kínai állami konszern 30-30 százalékos tulajdonrészt szereznének a nehézségekkel küzdő francia autógyártóban. Ezzel a Peugeot család elvesztené az irányítást a csoport felett, miután a jelenlegi 25,5 százalékos részesedése 12,5 százalékra eshet vissza.

Carlos Tavares 23 év után hagyta ott a Renault-t, ahol minden lépcsőfokot megjárt. "Az autók iránti szerelmének köszönhetően igazi közelségbe került a mérnökökkel, és arra ösztökélt mindenkit, hogy kövessék az ötleteit" - mondta a Libérationnak a Renault egyik dolgozója. A mérnök végzettségű Tavares jelentős nemzetközi tapasztalattal rendelkezik, nevéhez fűződik a Renault számos sikere, és költségcsökkentő követeléseiről is elhíresült. Elbocsátása óta az elmúlt három hónapban a General Motorosszal, a Forddal, valamint a Aston Martin brit sportautó-gyártóval is tárgyalt különböző vezetői posztok átvételéről.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!