Az intézkedéssel 10 útvonal szűnik meg, és 800 ezerrel csökken az utasok száma. A vezérigazgató közölte azt is, hogy a tájékoztatót követően újra tárgyalóasztalhoz ül a repülőtér vezetőivel.
A tervek szerint megszüntetik a badeni, a birminghami, a bolognai, a düsseldorfi, a krakkói, a lübecki, a malagai, a müncheni, az oslói és a szaloniki járatot. A vezérigazgató elmondta, hogy a Malév megszűntekor, az idén februárban évi 2 millió utast ígértek. Felajánlották - a költségcsökkentés fejében - hogy évi 2,7 millió utast szállítanak Budapestről, de erre érdemi választ nem kaptak. Kifogásolta azt is, hogy a fapados járatok utasainak a repülőtéren egy felállított sátorban kell várakozniuk, ahol nincs semmiféle szolgáltatás. Jelezte: számításaik szerint a repülőtér 800 dolgozót kényszerül elbocsátani azzal, hogy a Ryanair 800 ezer fővel, 1,2 millióra csökkenti az utasok számát.
Január 10-től a Budapesten állomásozó Ryanair gépek száma 5-ről 3-ra csökken. Az útvonalaik száma 30-ról 20-ra mérséklődik, és a heti járatok száma 280-ról esik 170-re. A járatok 20 útvonalon ritkábban járnak majd. A vezérigazgató a tájékoztató végén hangsúlyozta, hogy ha a Budapest Airport tulajdonosa, a Hochtief hajlandó a szolgáltatási költségei csökkentétére - akár úgy is, hogy a Ryanair növeli az utasok számát - akkor csak ideiglenes lesz a járatszám-csökkentés. Michael O'Leary kifogásolta a magyar légügyi hatóság döntését is, amellyel 20 százalékkal növelte a légi irányítás díját. Tájékoztatott arról is, hogy a cég az idei profit előrejelzést 400 millió euróról 500 millióra növelte.
MTI