2p

Az osztrák SPAR áruházlánc a jövőben nem tervezi megjelenését újabb külföldi piacon, inkább a meglévő pozíciók erősítésére összpontosít. Céljuk, hogy az egyes országokban benne legyenek az első háromban, de legalábbis az első ötben a piaci részesedést illetően.

A társaság elnöke, Gerhard Drexel egy lapinterjúban elmondta, hogy jelenleg Magyarországon, Észak-Olaszországban, Csehországban, Szlovéniában és Horvátországban vannak üzleteik, a külföldi érdekeltségek részesedése a csoport árbevételében az idén meghaladja a 40 százalékot a tavalyi 39 százalékot követően.

Drexel tájékoztatása szerint a szóban forgó országokban a jövőben fokozatosan növelni akarják piaci részesedésüket, s öt éven belül közép-kelet-európai kereskedelmi csoporttá akarnak válni. A vállalat elnöke szerint ennek ismérve, hogy a külföldi árbevétel a csoporton belül meghaladja az 50 százalékot.

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.-nél augusztusban azt közölték, hogy az év első felében 647 millió forint veszteséget könyveltek el, 66,3 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az értékesítés nettó árbevétele egy év alatt 57,4 százalékkal 104,046 milliárd forintra nőtt. A cég 1,525 milliárd forint pénzügyi veszteséget is elkönyvelt, szemben az előző év első félévi 57 millió forint pénzügyi nyereséggel.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!