2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A svéd luxus sportautó-gyártóba, amely a nyáron állapodott meg a Saab átvételéről a General Motors-szal, az ötödik legnagyobb kínai autógyártó vásárolja be magát.

A kínai BAIC (Beijing Automotive Industry Holding) részesedés vásárlással segíti finanszírozni a svéd luxus sportautó-gyártó Koenigsegget a Saab Automobile megvásárlásában.

A Koenigsegg norvég és amerikai befektetők támogatásával nyáron állapodott meg a General Motors autógyárral a Saab megvásárlásáról, az ügylet finanszírozásával kapcsolatban azonban számos nyitott kérdés maradt.

A most aláírt szándéknyilatkozat szerint az ügyletben a BAIC kisebbségi részesedéshez jutna a Koenigsegg Groupban, amely viszont 100 százalékos részesedést vásárolna a Saab autógyárban.

Az ötödik legnagyobb kínai autógyártó, a BAIC júliusban kiesett az Opelre pályázók köréből, majd később a Ford tulajdonában lévő Volvo egyik lehetséges vevőjeként került szóba ismét.

A GM Europe augusztus közepén azt közölte, hogy a svéd Saab autógyár eladását az év végéig lezárják, és ez szavatolja a Saab jövőjét.

A korábbi hírek szerint az ügylethez korábban 500 millió euró hitelt helyezett kilátásba az Európai Beruházási Bank (EIB) a svéd állam garanciavállalásával. Az EIB szeptember 22-én esedékes igazgatósági ülésén dönt a hitelről, azt követően határoz a svéd kormány is a garanciavállalásról.

A 3500 embert foglalkoztató Saab az utóbbi húsz évben csaknem egyfolytában veszteséges volt. Idén februárban csődvédelmet kért, áprilisban pedig a GM közölte, hogy már nyáron szeretné eladni a céget.

A Koenigsegg 45 embert foglalkoztat, évente alig tucatnyi sportautót gyárt, és szinte a semmiből lépett elő vásárlóvá. Elemzők szerint nem biztos, hogy a 15 éve alapított társaságnak elegendő szakismerete van a hozzá képest óriási Saab működtetéséhez, és az sem teljesen biztos, hogy a két autógyártó illik majd egymáshoz. Az ügylethez a Koenigsegg társult Bard Eker dúsgazdag ipari formatervezővel, aki a sportkocsigyártó cég legnagyobb részvényese 45 százalékos tulajdonrésszel.

A termelés folytatásához a Saabnak egymilliárd dollárra van szüksége, és évente 150 ezer autót kellene eladnia a gazdaságos működéshez, de ez már régóta nem sikerül. Tavaly világszerte 93 ezer Saab kelt el, idén az első öt hónapban ennek a felét sem sikerült megközelíteni. A társaság vesztesége becslések szerint idén 382 millió svéd korona lehet.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!