A Marketing & Média információi szerint a Deloitte által készített befektetői ajánlatot számos médiacég megtekintette már. Az érdeklődők között több hazai médiacég is van. Egyikük a nemrégiben a Lapcomot megvásárló és a Bors bulvárlapot kiadó Kurens Press Media Kft., de úgy tudják, hogy a nagy telekommunikációs cégek figyelmét is felkeltette az eladás: a Magyar Telekom és a Telenor is érdeklődik.
Azt azonban egyelőre nem tudni, hogy a Sanoma kizárólag egészben eladó, avagy elképzelhető az is, hogy a magazin divízió, digitális üzletág vagy éppen a tévécsatornák adott esetben külön-külön is értékesíthetők lesznek.
Piaci információk szerint az egyik legkomolyabb vevőjelöltnek jelen pillanatban a Burda International tűnik, amely a világ 17 országában aktív, összesen 290 magazint jegyeznek és 2400 alkalmazottal dolgoznak. Nemrégiben ők vették meg a Sanoma több mint 30 lapot kiadó romániai cégét, emellett jelentős expanziót folytattak idén Lengyelországban és Törökországban is.
A Sanoma Media az elmúlt években Magyarország egyik legnagyobb médiacégévé vált. Tavaly a társaság nettó bevétele 17,7 milliárd forint volt, egy évvel korábban még 18,2 milliárdos bevételt könyvelt el. Mindkét évben nyereséget termeltek. Előbbiben több mint fél milliárd forintot, tavaly pedig 200 milliót a cégbírósági adatok szerint. A kiadó a lapkiadók között az elmúlt években a legerősebb digitális lábat építette ki, néhány évvel ezelőtt 3 milliárd forint feletti volt ezen üzletág forgalma.
mfor.hu