4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vásárlók átmeneti reáljövedelem-csökkenése sem riasztja el a hazai műszaki áruházláncokat a terjeszkedéstől. A pénteken vidéken is megnyílt Saturn mellett a Media Markt, az Euronics és az Elektro Pont is új egységek létesítésében gondolkodik, tudta meg az mfor.hu.

Visszaesik-e az áruházláncok forgalma?

Az éles verseny védi a vásárlókat

A gazdaságpolitikai események befolyásolják a vásárlói hajlandóságot, így a megszorító intézkedések - akárcsak a Bokros-csomagot követően - mindenképpen kihatnak a műszaki áruházláncok forgalmára. Takács Tibor szerint feltehetőleg bekövetkezik egy eltolódás az alacsonyabb árfekvésű termékek javára. Nagy spórolási hullámra azonban nem számít, ugyanis az olcsóbb áru általában több energiát is fogyaszt, így az emelkedő energiaárak miatt nem a hosszú távra vásárolt berendezéseken fognak a vásárlók spórolni.

Az üzletember szerint az áruházak többletköltségeiket az éles verseny miatt nem fogják áthárítani a vásárlókra, ehelyett valószínűleg a hatékonyságukon javítanak majd. "Körül kell nézni, hol vannak tartalékok, újabb vásárlókat kell megnyerni, ugyanis az energia- és bérleti díjakból, illetve a munkaerő költségeiből nem igazán lehet lefaragni".

Visszaesik-e a boltok forgalma?

A Saturn koncepciómenedzsere bízik abban, hogy az emberek idén sem fognak karácsonykor fukarkodni: az év utolsó hónapjában rekord árbevételre számít. Hasonlóan gondolkodik a Media Markt illetékese is, aki eddig nem tapasztalt a forgalomban olyan változást, amely a megszorító intézkedésekkel összefüggésbe hozható lenne. Szánthó Balázs szerint a vásárlóerő az elmúlt 3 évben évente 15 százalékkal emelkedett az elektronikai szegmensben, és ez a tendencia idén is folytatódott.

Egyikük sem kívánt találgatásokba bocsátkozni azzal kapcsolatban, hogy jövő év elejétől mekkora visszaesésre lehet számítani az eladások terén a reáljövedelem-csökkenés miatt. Azt is megkérdőjelezik, egyáltalán kell-e keresletcsökkenéssel számolni a műszaki cikkek területén, hiszen - mint elmondták - a szórakoztatóelektronikai termékek ára tavaly óta drasztikusan csökkent.

A gazdasági-politikai bizonytalanság általában csökkenti a lakosság hitelfelvevő készségét. Az áruházak többsége kínál különböző konstrukciókat a halasztott fizetésre, amelyek iránt visszaeshet a kereslet. Ha azonban azt vesszük figyelembe, hogy az emberek átmenetileg kevesebb szabadon felhasználható pénzzel fognak rendelkezni, akár nőhet is az érdeklődés a szolgáltatás iránt.

Az LCD-tévé lehet a karácsonyi sláger

A kereskedelemben az év egyik legfontosabb időszakát jelentik a téli hónapok: november-decemberben egyes üzletláncok évi forgalmuk mintegy 30 százalékát bonyolítják. Érdekesség, hogy karácsony közeledtével egyre kevésbé hajlamosak válogatni a vevők, akik ilyenkor már egy adott pénzkeretnek keresnek megfelelő "gazdát".

A tavalyi plazmatévé-őrület után idén feltehetően az LCD-televíziók fogják vezetni a slágertermékek listáját - állítják szinte egyöntetűen a megkérdezett cégek képviselői. Előkelő helyezésre számíthatnak a digitális fényképezőgépek, a navigátorok és egyéb számítástechnikai újdonságok is. A beépíthető készülékek piacán is felfutásra lehet számítani: ez a tendencia a jövő évben meghatározó lehet a cégek forgalmában. Az ünnep környékén megnő a kereslet az olyan klasszikus áruk iránt is, mint a kávéfőző és egyéb konyhai robotgépek.

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Megnyílik az első vidéki Saturn
Hetven új Saturn és Media Markt lesz idén Európában
Új Electro World nyílik ma Budapesten
Új kihívója támadt Budapesten a Media Marktnak
Elmaradt a tömeghisztéria az Electro World nyitásán

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!