A Jato Dynamics csütörtökön közölte a decemberi és az éves statisztikáját is a forgalomba helyezett gépjárművekre vonatkozóan, mely alapján összesen 56 427 új személyautó került a magyar utakra 2013-ban, ami az előző évi teljesítményt 6 százalékkal haladja meg, kihaszon-gépjárműből pedig 11 409-at helyeztek forgalomba, ami 5 százalékkal magasabb szám a 2012-esnél.
Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor modell szinten a ranglistát változatlanul a Skoda Octavia vezeti 3170 darabos eladással, második helyen pedig az Opel Astra áll 2225 darabbal, míg a dobogó harmadik fokára a Ford Focus került 2147 darab autóval. Ha azonban csak a gyártókra fókuszálunk, akkor az Opel az, amelyiknek valamelyik modellje a legtöbbször nyerte el az autóvásárlók tetszését. Összesen ugyanis 6150 darab Opel-autó került a magyar utakra, ami 10,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi mennyiséget. Hasonló mértékben növekedett egyébként a Skoda által gyártott járművek forgalomba helyezése is: az 5958 új autó 10,6 százalékkal több a 2012-ben utakra került Skodáknál. A dobogó harmadik helye pedig a Forddé lett 5539 autóval.
Utóbbi egyébként a kishaszon-gépjárművek között vezeti a gyártók szerinti toplistát, hiszen 2329 darab új járművet adtak az utaknak, ami 20,4 százalékkal több, mint 2012-ben. Ha viszont az egyes márkákat nézzük, akkor a Fiat Ducato az, amit a legtöbben választottak maguknak, 1298 darab új ilyen márkájú autó szeli az utakat ugyanis. Az összes forgalomba helyezett kishaszon-gépjárműnek ez a mennyiség egyébként a 11,4 százalékát teszi ki.
Decemberben kevesebb autó kelt el
Ha csak a decembert nézzük, akkor 5047 személyautót helyeztek forgalomba, ami 1 százalékkal alacsonyabb a 2012-es mennyiségnél. Kishaszon-gépjárművek esetében ez a szám 1507 darab, ami 48 százalékkal haladja meg 2012 decemberének adatát.
A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 76 százaléka céges, míg a magán eladások a piac 24 százalékát teszik csak ki. Márkákat tekintve egyedül a Suzuki az, melyből a magáneladások aránya a magasabb, mégpedig a forgalomba helyezett Suzukik 63 százalékát magánszemélyek vették meg decemberben, míg a leginkább kiegyensúlyozott arányok a Toyotához kapcsolódnak. 60 százalék került cégekhez, míg 40 százalék magánszemélyekhez decemberben.
mfor.hu