3p

Tavaly az összesen eladott személygépjármű között a Skoda Octavia volt a favorit 5,6 százalékos részaránnyal. Ezt az Opel Astra követte 3,9 százalékkal.

A Jato Dynamics csütörtökön közölte a decemberi és az éves statisztikáját is a forgalomba helyezett gépjárművekre vonatkozóan, mely alapján összesen 56 427 új személyautó került a magyar utakra 2013-ban, ami az előző évi teljesítményt 6 százalékkal haladja meg, kihaszon-gépjárműből pedig 11 409-at helyeztek forgalomba, ami 5 százalékkal magasabb szám a 2012-esnél.

Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor modell szinten a ranglistát változatlanul a Skoda Octavia vezeti 3170 darabos eladással, második helyen pedig az Opel Astra áll 2225 darabbal, míg a dobogó harmadik fokára a Ford Focus került 2147 darab autóval. Ha azonban csak a gyártókra fókuszálunk, akkor az Opel az, amelyiknek valamelyik modellje a legtöbbször nyerte el az autóvásárlók tetszését. Összesen ugyanis 6150 darab Opel-autó került a magyar utakra, ami 10,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi mennyiséget. Hasonló mértékben növekedett egyébként a Skoda által gyártott járművek forgalomba helyezése is: az 5958 új autó 10,6 százalékkal több a 2012-ben utakra került Skodáknál. A dobogó harmadik helye pedig a Forddé lett 5539 autóval.

Utóbbi egyébként a kishaszon-gépjárművek között vezeti a gyártók szerinti toplistát, hiszen 2329 darab új járművet adtak az utaknak, ami 20,4 százalékkal több, mint 2012-ben. Ha viszont az egyes márkákat nézzük, akkor a Fiat Ducato az, amit a legtöbben választottak maguknak, 1298 darab új ilyen márkájú autó szeli az utakat ugyanis. Az összes forgalomba helyezett kishaszon-gépjárműnek ez a mennyiség egyébként a 11,4 százalékát teszi ki.

Decemberben kevesebb autó kelt el

Ha csak a decembert nézzük, akkor 5047 személyautót helyeztek forgalomba, ami 1 százalékkal alacsonyabb a 2012-es mennyiségnél. Kishaszon-gépjárművek esetében ez a szám 1507 darab, ami 48 százalékkal haladja meg 2012 decemberének adatát.

A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 76 százaléka céges, míg a magán eladások a piac 24 százalékát teszik csak ki. Márkákat tekintve egyedül a Suzuki az, melyből a magáneladások aránya a magasabb, mégpedig a forgalomba helyezett Suzukik 63 százalékát magánszemélyek vették meg decemberben, míg a leginkább kiegyensúlyozott arányok a Toyotához kapcsolódnak. 60 százalék került cégekhez, míg 40 százalék magánszemélyekhez decemberben.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!