4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A hatósági gondok, a vezető váltás, a seychelles-szigeteki esetleges új tulajdonos felbukkanása, majd eltűnése után régi-új formában próbálgatja ismét a szárnyait a Sólyom Légitársaság.

A tavaly év vége óta nagyon sokan letettek az új magyar légitársaságról, sőt, év végi összefoglaló cikkünkben mi sem tudtuk eldönteni az év bukásaként, vagy az év átveréseként aposztrofáljuk a történetét. A Facebook-on tett legújabb bejelentések után úgy tűnik ugyanis, hogy ismét nekifutnak a képzeletbeli kifutópályának, hátha most sikerülhet a felszállás.

Az már eddig is tudható volt, hogy a seychelles-szigetekre bejegyzett, más üggyel is kapcsolatba hozott néhai Welsz Tamás vezette Charity-March Jótékonysági Menet Kft. nem száll be tulajdonosként a Sólyom Légitársaságba. A cégkivonat szerint "helyette" Lucsik János, a Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding korábbi ügyvezetője került a légitársaság élére is. Ő volt egyébként az a személy is, aki befektetők hiányában anyagilag támogatta az egész projektet. Mellette a cégkivonat szerint szintén ügyvezetőként maradt Hurtyák Róbert is.

A Sólyom Facebook-oldalának és a holnapjuk tanúsága szerint azonban úgy tűnik, újjáéled a légitársaság projektje - a közlemény szerint jelentős változások bevezetésével együtt. Egészen pontosan "megújult, új üzleti szemlélettel, új üzleti stratégiával folytatják". Ezt azt jelenti, hogy a korábbi elképzelésekkel szemben "csökkentett üzemmérettel, új üzleti filozófiával, konszolidált, pénzügyileg stabilizált gazdasági társasággal, és magyar tulajdonosokkal, magyar befektetőkkel folytatják a munkát".

"Mert kell az ember életébe néhány olyan cél, amiért érdemes akár elbukni is."
/Lucsik János/

Ez utóbbi pont külön figyelmet érdekel, mivel korábban közel-keleti befektetők irányába fókuszált a társaság vezetősége - igaz, az a szemléletmód csúfos kudracot is vallott. Ezúttal Lucsik arra kéri a potenciális "jelölteket", hogy legyenek a befektetői a légitársaságnak, "legyenek tulajdonostársak". Egészen pontosan magánszemélyek, gazdasági társaságok, civil szervezetek, önkormányzatok, állami vállalatok jelentkezését várják, akik üzleti potenciált látva a cégben, tulajdonosként hozzájárulnának a célkitűzésekhez és a tervekhez. Tagadhatatlan szkepticizmussal jegyeznénk meg, hogy a múltban történtek után nagy kérdés, ki az a magyar befektető, üzleti szereplő, aki maximális bizalommal fektetne a már egyszer elbukott projektbe.

Mi történt az elmúlt 45 napban?

A legfrissebb bejegyzés nemcsak arra világít rá, mi történt az elmúlt időszakban a cég életében, de arra is, hogy mit is jelenthet például az az új üzleti filozófia és modell, amire utaltak korábban.

Lucsik János szerint:

  • A tulajdonosi és személyi változások átvezetésre kerültek, a korábbi ügyvezetéssel zajlott átadás-átvételi eljárás március végével lezárult.
  • A beszállítókkal folytatott egyeztetések sikeresek voltak és mindenkivel meg tudtak egyezni a fizetések ütemezéséről. A beszállítók fele már teljes összegben megkapta a követelt összeget.
  • A munkavállalók felének elutalták a béreket és 20 százalékuk már teljes összegben megkapta a követelését. A kifizetések egyébként folyamatosan zajlanak.
  • A fentiek eredménye is, hogy a NAV tartozásállomány a 2013 októberi állapothoz képest harmadára csökkent. Így már sem felszámolási, sem csődeljárás nincs folyamatban a Sólyommal szemben, Lucsik külön kiemeli: munkaügyi pert sem kezdeményezett senki.
  • Folyamatosan konzultálnak a Légügyi Hivatallal a szakmai felkészültséget illetően.
  • Készül az új üzleti terv, és hamarosan be is nyújtják a Magyar Légügyi Hivatalhoz.
  • A korábban 6 repülőgépre kötött lízingszerződés módosításáról tárgyalnak a lízingcéggel.
  • Április 15-én több mint 10 magyar vállalat érdeklődésével sor került egy befektetői fórumra, ahol szerettek volna lehetőséget nyújtani a cégeknek a tulajdonosi részvételre az új magyar légitársaságban.
  • A korábbi 82 fős dolgozói létszámot 27-re csökkentették.

Székely Sarolta
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!