A Sony Ericsson árbevétele 40,8 százalékkal 11 milliárd euróra növekedett tavaly.
A negyedik negyedévben a mobiltelefonok értékesítése 61 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva, és 26 millió egységet ért el. Ezzel a vállalat világpiaci részesedését "jelentős mértékben", 9 százalékra növelte.
A negyedik negyedévi 502 millió eurós adózás előtti eredmény rekordot jelent a Sony és az Ericsson 2001-ben elkezdődött együttműködése óta.
Magyarországon is előretör
A Sony Ericsson Magyarország a magyar piacon jelenleg a második helyet foglalja el, de két éven belül piacvezető lehet - mondta korábban az mfor.hu-nak Wágner Tibor, a cég kelet-közép európai igazgatója. A társaságnál úgy számolnak, hogy ehhez 8-10 százalékkal kell növelni részesedésüket.
A teljes magyar piacon 2,5 millió mobiltelefon van, ennek körülbelül negyede Sony Ericsson márkájú - mondta Wágner Tibor. A 2,5 milliós szám a közeljövőben nem is nagyon fog változni, tehát a cég úgy tudja növelni részesedését, ha a telefonjukat lecserélők váltanak az ő termékeikre - tette hozzá.
A cégnél arra számítanak, hogy a Sony szórakoztatóelektronikai termékeinek "mobilosítása" mindenképpen feléjük húzza a vásárlókat. "Az elkövetkező 1-2 év a telefonos fényképezésről és zenehallgatásról fog szólni a telefonpiacon. Ehhez nálunk ott van technológiai háttérnek a Sony Cybershot a fényképezéshez és a walkman a zenehallgatáshoz" - magyarázta Németh Viktor a vállalat magyarországi igazgatója.
"Azért is számítunk a piacelsőségre két éven belül, mert a cég nagyon jól tudja pozicionálni termékeit a piacon. A vásárlók jól megkülönböztethetik termékeinket, és minden rétegnek kínálunk telefonokat. Sőt, van olyan szolgáltató, amelyik feltöltőkártyás ügyfeleinek is meglehetősen olcsón kínálja a nagy tárhellyel rendelkező walkman telefonjaink egyikét" - tette hozzá a magyarországi igazgató.