2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A svéd-japán Sony Ericsson távközlési vállalat tavaly 144 százalékkal 1,3 milliárd euróra növelte adózás előtti eredményét elsősorban a negyedik negyedévi kiváló eredményének köszönhetően. A cég szerdai bejelentése szerint 2006-ban 74,8 millió mobilkészüléket, az egy évvel korábbihoz képest 60 százalékkal többet értékesítettek.

A Sony Ericsson árbevétele 40,8 százalékkal 11 milliárd euróra növekedett tavaly.

A negyedik negyedévben a mobiltelefonok értékesítése 61 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva, és 26 millió egységet ért el. Ezzel a vállalat világpiaci részesedését "jelentős mértékben", 9 százalékra növelte.

A negyedik negyedévi 502 millió eurós adózás előtti eredmény rekordot jelent a Sony és az Ericsson 2001-ben elkezdődött együttműködése óta.

Magyarországon is előretör

A Sony Ericsson Magyarország a magyar piacon jelenleg a második helyet foglalja el, de két éven belül piacvezető lehet - mondta korábban az mfor.hu-nak Wágner Tibor, a cég kelet-közép európai igazgatója. A társaságnál úgy számolnak, hogy ehhez 8-10 százalékkal kell növelni részesedésüket.

A teljes magyar piacon 2,5 millió mobiltelefon van, ennek körülbelül negyede Sony Ericsson márkájú - mondta Wágner Tibor. A 2,5 milliós szám a közeljövőben nem is nagyon fog változni, tehát a cég úgy tudja növelni részesedését, ha a telefonjukat lecserélők váltanak az ő termékeikre - tette hozzá.

A cégnél arra számítanak, hogy a Sony szórakoztatóelektronikai termékeinek "mobilosítása" mindenképpen feléjük húzza a vásárlókat. "Az elkövetkező 1-2 év a telefonos fényképezésről és zenehallgatásról fog szólni a telefonpiacon. Ehhez nálunk ott van technológiai háttérnek a Sony Cybershot a fényképezéshez és a walkman a zenehallgatáshoz" - magyarázta Németh Viktor a vállalat magyarországi igazgatója.

"Azért is számítunk a piacelsőségre két éven belül, mert a cég nagyon jól tudja pozicionálni termékeit a piacon. A vásárlók jól megkülönböztethetik termékeinket, és minden rétegnek kínálunk telefonokat. Sőt, van olyan szolgáltató, amelyik feltöltőkártyás ügyfeleinek is meglehetősen olcsón kínálja a nagy tárhellyel rendelkező walkman telefonjaink egyikét" - tette hozzá a magyarországi igazgató.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!