Úgy tűnik mindig akad egy hazai sörgyár, amelyik még fantáziát lát a magyar fociban. A napokban a Magyar Hivatásos Labdarúgó Liga (MHLL) a Magyar Labdarúgó-szövetség (MLSZ) elnöke és Michiel Egeler, a Heineken Sörgyárak NyRt. vezérigazgatója szentesítette a felek megegyezését, mely szerint három évig Soproni Liga néven zajlik a magyar élvonalbeli labdarúgó-bajnokság.
A hazánkban jelenlévő nagy sörgyártó társaságok közül legkorábban a világ legnagyobbjának tartott belga InBev tulajdonában lévő Borsodi kötött szerződést a Magyar Labdarúgó-szövetséggel (MLSZ) a bajnokság nevének szponzorálására. Majd 2003-ban a dél-afrikai SABMillier leányvállalataként működő Dreher Sörgyárak Rt. Szerezte meg a névadói jogot. A cég és a liga akkor három éves szerződést kötött, ami azonban két év után megszakadt.
A Dreher akkor azzal indokolta a szakítást, hogy a Magyar Labdarúgó Liga gyakorta teljesítette hiányosan a kontraktusban foglaltakat, a volt szponzor ezt többször is kifogásolta, ám a jelzése ellenére sem történtek változások. Így 2005-ben ismét a Borsodi lett a bajnokság névadó szponzora, ez a szerződés, a Dreheréhez hasonlóan két évig élt.
Hogy az elmúlt években mennyi devalválódott a magyar labdarúgás értéke, azt jól szemlélteti, hogy míg 2003-ban az Arany Ászok névért még évi 300 millió forintot fizetett a Dreher, addig az NB1.hu információi szerint a Heineken 500 ezer eurót (130 millió forintot) ad a névhasználatért.