A kiírás szerint a Közlekedési Operatív Programban (KÖZOP) finanszírozott beszerzés négy egyáramnemű regionális villamos motorvonat szállítására, üzembe helyezésére, a kapcsolódó szolgáltatások teljesítésére, 20 éves időtartamra alkatrész utánpótlás biztosítására szól.
A beszerzés becsült értéke áfa nélkül 6 milliárd forint. A tenderre 2012 január 3-áig lehetett jelentkezni.
A GYSEV tájékoztatása szerint a beérkezett jelentkezést a következő két hétben megvizsgálják. Amennyiben a jelentkezés a kiírás feltételeinek megfelel, az ajánlattétel benyújtására 30 nap áll a cég rendelkezésére. Tervek szerint eredmény és a szerződéskötés április elején esedékes - közölte a GYSEV.
A svájci központú vasúti gépjárműgyártó Stadler Rail-csoport a magyar piacon 2005 óta van jelen három leányvállalatán keresztül.
A MÁV tenderén 30+30 Flirt típusú motorvonat szállítását és karbantartását nyerte el, a szerződést 2006-ban kötötték meg. Az első járművek 2007-ban érkeztek, az utolsó szerelvényt 2010-ben szállították le. Azóta a magyar vasúton átlagos 94 százalékos rendelkezésre állással üzemelnek.
A Stadler-csoport több mint 9 milliárd forintot fektetett be eddig Magyarországon.
Pusztaszabolcson 2007-ben indult a Flirt motorvonatok karbantartási munkáinak végzéséhez szükséges üzem 2,7 milliárd forint beruházás révén. Azóta a pusztaszabolcsi leányvállalat 2011-ben megbízást nyert el 10 darab Talent motorvonat karbantartására is.
Szolnokon 2009-ben alumínium kocsiszekrény hegesztő üzemet hozott létre 6,7 milliárd forint fejlesztés után, az üzem bővítéséről az 2011 júniusában szándéknyilatkozatot írtak alá a várossal.
Jelenleg Magyarországon 300 munkavállalónak ad munkát a Stadler cég három leányvállalata, Stadler Trains Magyarország Kft., a Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. és a Stadler Szolnok Járműgyártó Kft.
MTI