2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint idén az első félévben 12,2 százalékkal kevesebb gépkocsit adtak el az egyesület tagjai az elmúlt év hasonló időszakához viszonyítva. A jelentős forgalmú járművekből a legnagyobb mértékben a Suzuki értékesítése esett vissza.

Az MGE csütörtöki közleménye szerint az idei első félévben tagjai összesen 85710 személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, szemben a tavaly első félévben eladott 97609 járművel. Ez éves szinten 12,2 százalékos visszaesést jelent.

Ez év első félévében az eladott járművek típusa szerinti rangsorban az első helyen a Suzuki áll 15445 eladott kocsival, második az Opel 9736 értékesített járművel, sorrendben harmadik a Ford 8573 eladott gépkocsival. Az eladott kocsik típusa alapján a negyedik helyen a Skoda áll 7200 értékesített autóval, ötödik a Volkswagen 7084 kocsival, majd a Toyota következik 6120 kocsival. Az első tízben található még a Peugeot 3929 eladott kocsival, a Renault 3698-cal és a Chevrolet 3321 autóval.

A dobogó első helyén álló Suzuki eladása az idei féléves adatok szerint jobban visszaesett, mint az eladott összjárműállomány: " a mi autónkból" ez év első félévében eladott 15445 darab autó 17,5 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi első hat hónapban értékesített 18717 kocsi. Kisebb veszteséget szenvedett a második Opel, amelyből csak 8,6 százalékkal, a harmadik Fordból pedig csupán 7,5 százalékkal kevesebb autó kelt el, mint tavaly az első félévben.

Az idei első féléves értékesítések alapján a Suzuki piaci hányada 18 százalékra mérséklődött a tavaly első féléves 19,2 százalékról, míg az Opel az elmúlt év első hat havi 10,9 százalékról 11,4 százalékra, a Ford pedig a tavaly első féléves 9,5 százalékról 10,0 százalékra növelte piaci részesedését. Az eladott kocsikat nézve legjobban az Alfa Romeo ugrott előre, 62,2 százalékkal: tavaly az első félévben 90 autót, idén az első hat hónapban 146 gépkocsit értékesítettek ebből a márkából.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!