A Közbeszerzési Értesítő szerint a kivitelező nettó 1,128 milliárd forintos ajánlatával nyerte el a tendert. A kivitelezést az Európai Unió Környezetvédelmi és Infrastruktúra Operatív Programja finanszírozta.
A megbízás tartalmazza a Csepelen található kikötő környezetbarát fejlesztését, 1460 folyóméter tranzitvágány kapacitásbővítő átépítését, 725 folyóméter új partfali vágány építését, 198 200 köbméter meder kotrását, 192 folyóméter függőleges partfal építését, és 422 folyóméter rézsűs partfal építését.
A tenderre pályázott még a nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb, 1,692 milliárd forintos ajánlatával a Swietelsky Építő Kft., és az 1,785 milliárd forintos ajánlatot tevő Sade-Magyarország Mélyépítő Kft.
A száz százalékban állami tulajdonban lévő Mahart-Szabadkikötő Zrt. rendelkezik a Csepeli Szabadkikötő 75 évre szóló üzemeltetési jogával, valamint 75 évre haszonélvezeti joga van a földterületekre, az azon álló felépítményekre és infrastruktúrára. A társasághoz 45 hektárnyi kikötői vízfelület és 38 hektárnyi fejleszthető ingatlanterület tartozik, de ezek az infrastruktúrával együtt tartós állami tulajdonban maradnak.