4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt hónapokban többször írtunk arról, hogy a TV2 az úgynevezett kereskedelmi célcsoportban az esti főműsoridőben látványosan leszakadt az RTL Klubtól. A csatorna most azt a műsorát venné elő amivel utoljára – igaz, évekkel ezelőtt - ráhozta a "szívbajt" a versenytársára.

Egy hete még azt írtuk, hogy miközben a TV2 nézettségi számai nem túl erősek, egyelőre nem is lehet tudni, mit tervez a csatorna, mert az őszi műsorokról még nem szivárogtak ki részletek. Az elmúlt napokban ezen a téren nagyot fordult a világ, hiszen két olyan, hétköznapokon futó műsorról érkeztek hírek, amely segíthet a csatorna számára a felzárkózásban. Ezek közül az egyik az Ezek megőrültek! című celebszívatós reality, amely egyszer már felhúzta a TV2-t.

Az ősszel visszatérő műsor kapcsán mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy 2010. novemberében mit tudott. Akkori nézettségi összefoglalónkat így kezdtük: "Két éve nem ért el heti szinten olyan magas közönségarányt a TV2, mint azt a 43. héten sikerült. A két csatorna a hét első négy napjának mindegyikén rendkívül szoros csatát vívott, ami merőben új felállás, hiszen korábban a hétköznapokat teljesen dominálta az RTL Klub. Az eddigi status quót a TV2 celebalázós műsora, az Ezek megőrültek borította fel".

Az szinte biztosan kijelenhető, hogy a mostani helyzetben nem fogja tudni ledolgozni a hátrányát a hétköznapokon a TV2 az őszi időszakban. Arra viszont nagy összegben mernénk fogadni, hogy a jelenlegi 10-13 százalékpontos különbség a műsor hatására egy számjegyűvé fog csökkenni. Az Ezek megőrültek! című formátum így nem lesz újdonság, a kulcs, mint minden ilyen típusú műsornál a szereplőgárda és a köztük kialakuló kapcsolat lesz majd.

Ebből a szempontból biztonsági játékosnak tűnhetnek a TV2 producerei, hiszen két olyan szereplő biztosan lesz a műsorban, akik tavaly az RTL Klub műsorában, a Celeb vagyok ments ki innen című, hasonlóan a bulvárfigurák viszontagságos helyzetén szórakozó produkcióban már „bizonyítottak". Az egykori pornósztár, Aleska Diamond mellett a még mindig az egykori való világos szerepléséből megélni próbáló Baukó Éva is szerepelni fog. Mellettük Bíró Ica, Varga Viktor és Cooky is részt vesz majd a műsorban.

Ősztől egy új vetélkedő, a Kocka (Cube) című is képernyőre kerül majd a TV2-n. A műsorban a játékosokat egy nagy átlátszó oldalú kockába zárják be, és ott kell egyszerűnek tűnő feladatokat megoldaniuk. A formátum Angliában nagy sikerrel fut immár 2009 óta, és eddig tíz lokalizált verzió készült belőle. Az Ezek megőrültekkel szemben a vetélkedő potenciális sikeréről nem bocsátkoznánk találgatásokba, annyit jegyeznénk meg, hogy tavaly a Bumm! című show kapcsán mi jóval erősebb nézettséget vártunk, mint amit végül Liptai Klaudiáék hoztak.

A mögöttünk hagyott héten önmagához képest jól szerepelt a Duna TV két estén is. Az egyik ebből a legnépszerűbb magyar fociklub, a Ferencváros EL szereplésének volt köszönhető. A zöld-fehérek csütörtöki magabiztos győzelmét mind a kereskedelmi célcsoportba, mint a teljes lakosságban közel 9 százalék nézte. A csatornának ráadásul volt még egy nagy dobása, vasárnap ugyanis az esti filmmel sikerült a TV2-t megszorongatniuk. Igaz a recept pofon egyszerű volt, és mi már az év végi műsorstruktúrába javasoltuk a műsorra tűzését az RTL Klubnak. A Duna ugyanis vasárnap a Neveletlen hercegnő című filmet vetítette, amely korábban az RTL-en volt nagyon sokszor látható, és hasonlóan egy másik év végi klasszikushoz, a Reszkessetek betörőkhöz rendre magas nézettséggel ment. Nem véletlenül írtuk az idei első összefoglalónkban, hogy a piacvezető csatornának ezzel a vígjátékkal is elő kellett volna rukkolni. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy a sugárzási joguk lejárt, így hagyta ki a ziccert akkor az RTL Klub és élt most ezzel a Duna TV.


A mögöttünk hagyott héten egyébként minden estét (19-23 óra között) megnyert a kereskedelmi célcsoportban (19-49 évesek) az RTL Klub, amelyet a képernyők előtt ülők 19,6 százaléka nézett átlagosan. A TV2-t a készülékek előtt ülők 8,8 százaléka követte. A Cool így tényleg a TV2 nyakában liheg, hiszen a múlt héten átlagosan 7,8 százalékos szintet ért el. Az F+ viszont nem tudott feljebb lépni (5,3% SHR). A Duna TV (4,6% SHR) - köszönhetően a Fradinak és a Neveletlen hercegnőnek - ellépett a Viasat3-tól (3,2% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!