4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt hónapokban többször írtunk arról, hogy a TV2 az úgynevezett kereskedelmi célcsoportban az esti főműsoridőben látványosan leszakadt az RTL Klubtól. A csatorna most azt a műsorát venné elő amivel utoljára – igaz, évekkel ezelőtt - ráhozta a "szívbajt" a versenytársára.

Egy hete még azt írtuk, hogy miközben a TV2 nézettségi számai nem túl erősek, egyelőre nem is lehet tudni, mit tervez a csatorna, mert az őszi műsorokról még nem szivárogtak ki részletek. Az elmúlt napokban ezen a téren nagyot fordult a világ, hiszen két olyan, hétköznapokon futó műsorról érkeztek hírek, amely segíthet a csatorna számára a felzárkózásban. Ezek közül az egyik az Ezek megőrültek! című celebszívatós reality, amely egyszer már felhúzta a TV2-t.

Az ősszel visszatérő műsor kapcsán mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy 2010. novemberében mit tudott. Akkori nézettségi összefoglalónkat így kezdtük: "Két éve nem ért el heti szinten olyan magas közönségarányt a TV2, mint azt a 43. héten sikerült. A két csatorna a hét első négy napjának mindegyikén rendkívül szoros csatát vívott, ami merőben új felállás, hiszen korábban a hétköznapokat teljesen dominálta az RTL Klub. Az eddigi status quót a TV2 celebalázós műsora, az Ezek megőrültek borította fel".

Az szinte biztosan kijelenhető, hogy a mostani helyzetben nem fogja tudni ledolgozni a hátrányát a hétköznapokon a TV2 az őszi időszakban. Arra viszont nagy összegben mernénk fogadni, hogy a jelenlegi 10-13 százalékpontos különbség a műsor hatására egy számjegyűvé fog csökkenni. Az Ezek megőrültek! című formátum így nem lesz újdonság, a kulcs, mint minden ilyen típusú műsornál a szereplőgárda és a köztük kialakuló kapcsolat lesz majd.

Ebből a szempontból biztonsági játékosnak tűnhetnek a TV2 producerei, hiszen két olyan szereplő biztosan lesz a műsorban, akik tavaly az RTL Klub műsorában, a Celeb vagyok ments ki innen című, hasonlóan a bulvárfigurák viszontagságos helyzetén szórakozó produkcióban már „bizonyítottak". Az egykori pornósztár, Aleska Diamond mellett a még mindig az egykori való világos szerepléséből megélni próbáló Baukó Éva is szerepelni fog. Mellettük Bíró Ica, Varga Viktor és Cooky is részt vesz majd a műsorban.

Ősztől egy új vetélkedő, a Kocka (Cube) című is képernyőre kerül majd a TV2-n. A műsorban a játékosokat egy nagy átlátszó oldalú kockába zárják be, és ott kell egyszerűnek tűnő feladatokat megoldaniuk. A formátum Angliában nagy sikerrel fut immár 2009 óta, és eddig tíz lokalizált verzió készült belőle. Az Ezek megőrültekkel szemben a vetélkedő potenciális sikeréről nem bocsátkoznánk találgatásokba, annyit jegyeznénk meg, hogy tavaly a Bumm! című show kapcsán mi jóval erősebb nézettséget vártunk, mint amit végül Liptai Klaudiáék hoztak.

A mögöttünk hagyott héten önmagához képest jól szerepelt a Duna TV két estén is. Az egyik ebből a legnépszerűbb magyar fociklub, a Ferencváros EL szereplésének volt köszönhető. A zöld-fehérek csütörtöki magabiztos győzelmét mind a kereskedelmi célcsoportba, mint a teljes lakosságban közel 9 százalék nézte. A csatornának ráadásul volt még egy nagy dobása, vasárnap ugyanis az esti filmmel sikerült a TV2-t megszorongatniuk. Igaz a recept pofon egyszerű volt, és mi már az év végi műsorstruktúrába javasoltuk a műsorra tűzését az RTL Klubnak. A Duna ugyanis vasárnap a Neveletlen hercegnő című filmet vetítette, amely korábban az RTL-en volt nagyon sokszor látható, és hasonlóan egy másik év végi klasszikushoz, a Reszkessetek betörőkhöz rendre magas nézettséggel ment. Nem véletlenül írtuk az idei első összefoglalónkban, hogy a piacvezető csatornának ezzel a vígjátékkal is elő kellett volna rukkolni. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy a sugárzási joguk lejárt, így hagyta ki a ziccert akkor az RTL Klub és élt most ezzel a Duna TV.


A mögöttünk hagyott héten egyébként minden estét (19-23 óra között) megnyert a kereskedelmi célcsoportban (19-49 évesek) az RTL Klub, amelyet a képernyők előtt ülők 19,6 százaléka nézett átlagosan. A TV2-t a készülékek előtt ülők 8,8 százaléka követte. A Cool így tényleg a TV2 nyakában liheg, hiszen a múlt héten átlagosan 7,8 százalékos szintet ért el. Az F+ viszont nem tudott feljebb lépni (5,3% SHR). A Duna TV (4,6% SHR) - köszönhetően a Fradinak és a Neveletlen hercegnőnek - ellépett a Viasat3-tól (3,2% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!