A Toyota szerdán jelentetgte be, hogy világszerte 2,41 millió gépkocsit adott el az év első három hónapjában, míg a General Motors 2,25 millió darabos eladásról számolt be. Az elemzők úgy vélik, hogy idén éves szinten is beelőz a japán autógyár, mely megtörheti a General Motors uralmát.
A Toyota arról számolt be, hogy Ázsiában egyenletes volt a forgalom az első negyedévben, míg Európában erősödött a kereslet autói iránt. Ezzel szemben a General Motors rekordeladásokat produkált Észak-Amerikán kívül, az Egyesült Államok visszaeső piaca viszont lerontotta az adatokat.
Tavaly a GM kis különbséggel verte meg a Toyotát az eladási versenyben, de a legnagyobb mértékben a japán gyár eladásai nőttek egy év alatt. Az idei gyenge számok nem lepték meg a General Motorst, Mike DiGiovanni, a cég nemzetközi eladásokért felelős vezetője elmondta: a tavalyi év első negyedévben hasonlóan rosszul teljesített az amerikai cég.
"Természetesen szeretnénk az év végén az első helyen állni az eladások tekintetében, de most elsősorban a fenntartható növekedésre és a profitra kell koncentrálnunk" - tette hozzá DiGiovanni. Az első negyedévben a GM négy fő régiójából háromban rekordeladásokat produkált, az amerikai piac 10 százalékos visszaesése viszont ellensúlyozta ezt. Az év első három hónapjában a cég eladásainak 64 százalékát bonyolították Észak-Amerikán kívül.
Az elemzők azt várják, hogy a második félévben némileg magához tér az amerikai autópiac, a Toyota azonban várhatóan az év végén is a GM előtt fog állni a rangsorban. A Toyota amerikai eladásait nem érintette olyan mértékben az amerikai piac szűkülése, mint vetélytársát, a japán gyár 5,6 százalékkal kevesebb autót adott el, mint a tavalyi év hasonló időszakában.