2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Világszerte a Toyota adta el a legtöbb autót az első negyedévben, ezzel átvette a vezetést a General Motorstól. A japán autógyár Kínában és Európában teljesített kiemelkedően, míg a General Motorsnál a csökkenő amerikai eladások ellensúlyozták a fejlődő piacokat - írja az msnbc.com.

A Toyota szerdán jelentetgte be, hogy világszerte 2,41 millió gépkocsit adott el az év első három hónapjában, míg a General Motors 2,25 millió darabos eladásról számolt be. Az elemzők úgy vélik, hogy idén éves szinten is beelőz a japán autógyár, mely megtörheti a General Motors uralmát.

A Toyota arról számolt be, hogy Ázsiában egyenletes volt a forgalom az első negyedévben, míg Európában erősödött a kereslet autói iránt. Ezzel szemben a General Motors rekordeladásokat produkált Észak-Amerikán kívül, az Egyesült Államok visszaeső piaca viszont lerontotta az adatokat.

Tavaly a GM kis különbséggel verte meg a Toyotát az eladási versenyben, de a legnagyobb mértékben a japán gyár eladásai nőttek egy év alatt. Az idei gyenge számok nem lepték meg a General Motorst, Mike DiGiovanni, a cég nemzetközi eladásokért felelős vezetője elmondta: a tavalyi év első negyedévben hasonlóan rosszul teljesített az amerikai cég.

"Természetesen szeretnénk az év végén az első helyen állni az eladások tekintetében, de most elsősorban a fenntartható növekedésre és a profitra kell koncentrálnunk" - tette hozzá DiGiovanni. Az első negyedévben a GM négy fő régiójából háromban rekordeladásokat produkált, az amerikai piac 10 százalékos visszaesése viszont ellensúlyozta ezt. Az év első három hónapjában a cég eladásainak 64 százalékát bonyolították Észak-Amerikán kívül.

Az elemzők azt várják, hogy a második félévben némileg magához tér az amerikai autópiac, a Toyota azonban várhatóan az év végén is a GM előtt fog állni a rangsorban. A Toyota amerikai eladásait nem érintette olyan mértékben az amerikai piac szűkülése, mint vetélytársát, a japán gyár 5,6 százalékkal kevesebb autót adott el, mint a tavalyi év hasonló időszakában.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!