3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A távközlés és a média konvergenciájáról több éve zajló eszmecserét követően tavaly Kelet-Közép-Európa távközlési szolgáltatói mindenütt elindították IPTV szolgáltatásukat, és remélik, hogy a jövőben fontos bevételforrásként és megkülönböztető márkajellemzőként segíti működésüket. Ezzel egyidőben a kábeltévé szolgáltatókkal versenybe szállva a beszédátvitelt, a szélessávú internetet és a televíziót egyetlen szolgáltatás részeként kínáló "Triple Play" csomagokkal is megjelentek.

Az IDC tanulmánya szerint az IPTV életképes szolgáltatás lehet az új bevételforrásokat kereső vezetékes telefonszolgáltatók számára, és segíthet nekik ellensúlyozni a beszédcélú forgalom folyamatos hanyatlását. "A szélessávú kapcsolaton keresztül televíziós tartalmat is kínáló távközlési szolgáltatók megnövelhetik portfoliójuk értékét" - nyilatkozta Kresimir Alic, az IDC CEMA vezető elemzője, a tanulmány szerzője. "A távközlési és tartalomszolgáltatások - internet, mozi, televízió vagy IP-alapú szolgáltatások - egykapus modelljének bevezetésével ezek a vállalatok nagyobb ügyfélhűséget és stabilabb árbevételt érhetnek el."

Az IPTV mint új szolgáltatás jelenleg még csak kis részesedéssel rendelkezik a régió előfizetéses műsorszolgáltatási piacán. Az első eredmények azonban biztatóak, annak ellenére, hogy az ágazat egyelőre még csak kísérletezik a különféle szolgáltatási opciókkal és árkategóriákkal, hogy megtalálja, melyik lesz közülük a legsikeresebb. Az IDC vizsgálata szerint a távközlési szolgáltatóknak két jelentős kihívással kell megbirkózniuk, hogy talpon maradjanak a többi "pay TV" szolgáltatóval vívott versenyben: megfelelő földrajzi lefedettséget és piacképes tartalmat kell nyújtaniuk. "A nagy lefedettségi terület ismertté teszi és stabil ügyfélkörhöz juttatja a szolgáltatót, és az elsőnek mozdulók mindenütt komoly előnnyel indulnak" - magyarázza Alic.

"Az IPTV szolgáltatások elindítása, valamint az ügyfelek megszerzése és megtartása szempontjából a tartalom lehet a legkritikusabb tényező. A programkészítés, azaz az ár és az elfogadható szolgáltatáskínálat közötti egyensúly megteremtése még a rutinos kábeltévés és műholdas cégek számára is nehézséget jelent. A nézők pedig könnyen elpártolnak - megfelelő tartalomstratégia hiányában az IPTV szolgáltatók gyorsan visszaszorulhatnak a kábeltelevíziós cégek mögé a Triple Play csomagok formálódó piacán."

Az IDC arra számít, hogy a következő öt évben folyamatosan nő majd a régióban azoknak a távközlési vállalatoknak a száma, amelyek portfoliójuk részeként, különálló szolgáltatásként vagy Triple Play csomagban - szélessávú internet-hozzáféréssel és VoIP-kommunikációval együtt - kínálják az IPTV szolgáltatásokat. Ennek eredményeképpen az IPTV hamarosan a jelenleginél jóval nagyobb mértékben fog részesedni a régió előfizetéses tévéműsor-szolgáltatási piacának összforgalmából, áll a társaság közleményében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!