2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tiltakozik a kormány MÁV-ot átalakító terve ellen a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ), és minden törvényes eszközt igénybe vesz, hogy annak végrehejatását megakadályozza - mondta Gaskó István, a szakszervezet elnöke hétfőn, sajtótájékoztatón Budapesten.

Közölte: hozzájutottak a vasút átalakítását taglaló kormányzati anyaghoz, amely csak a MÁV-ingatlanok átcsoportosításával, eladásával foglalkozik, és nem taglal szakmai kérdéseket, például a szolgáltatási színvonal javítását.

Kérdésre válaszolva a VDSZSZ elnöke elmondta, hogy először a tárgyalásokra összpontosítanak, a témában rendkívüli Vasutas Érdekegyeztető Tanács (VÉT) összehívását kezdeményezték, július 2-án pedig a közlekedési minisztériumban egyeztetnek, és ha ezek nem vezetnek eredményre, akkor "keményebb eszközöket" vetnek be.

A szakszervezet arra kéri a kormányt, hogy "felelőtlen" intézkedéseket ebben a ciklusban már ne tervezzen, évtizedekre kiható, súlyos döntéseket már ne akarjon hozni, mert "nincs hozzá hitele, kompetenciája".

Gaskó István közölte: nem járulnak hozzá az olyan típusú átszervezéshez, amely kockáztatja a vasutasok ezreinek egzisztenciáját, a privatizációra szánt MÁV-Gépészeti és MÁV-Trakció Zrt. munkavállalói jövőbeni helyzetét.

Gaskó István elmondta: a kormány terve arról szól, hogy a jelenlegi MÁV Zrt.-t és leányvállalatait milyen módon kívánják még ebben a kormányzati ciklusban átszervezni, eladni, privatizálni, ingatlanjaitól megfosztani.

Az elnök szerint az anyag szakmai tartalmat nem mutat fel, nincsenek benne megállapítások a pályavasút kapacitásának gazdálkodására, a személyszállítási szolgáltatás javítására. Úgy vélte, hogy a kormányzati anyag kizárólag ingatlanban látja a magyar vasúti közlekedést, mivel megtartandó és értékesítendő ingatlanokat sorol fel benne.

Felháborítónak nevezte a VDSZSZ elnöke, hogy a kormány lejáratja, pusztítja a vasúti közlekedést, amely Nyugat-Európában a reneszánszát éli.

A munkaanyag a szakszervezeti "erő" alakulását is latolgatja, ebben úgy vélik, hogy az érdekérvényesítő képesség az eddigiekhez képest jelentősen csökkenni fog - idézte Gaskó István, aki szerint szégyen egy magát szocialistának, vagy szociáldemokratának definiáló kormányzattól, hogy szándékosan a szakszervezeti erőt akarja továbbgyengíteni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!