2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Porsche elnök-vezérigazgatójának egy friss nyilatkozata szerint gyakorlatilag csak azért növelték tőkerészesedésüket a Volkswagen járműipari csoportban, hogy megakadályozzák annak más általi ellenséges megszerzését.

[ajanlo=1254][igazitas=right/]Wendelin Wiedeking a Der Spiegel című hetilappal azt közölte, az ügylet úgy sikerült, hogy "mikor mi vettünk(VW részvényt), sokan mások is vettek". Ám ők ezt valójában olyan áron tették, amiért soha máskor nem vásároltak volna. A VW részvény árfolyama egy évvel ezelőtt 32-35 euró körül mozgott, mikor azonban ténylegesen vásárlásra került a sor, a terv hírétől már 50 eurót ért a papír darabja - idézte a nyilatkozatot az MTI.

Mint arról korábban az mfor.hu is beszámolt, szeptember végén jelentette be a Porsche, hogy 20 százalékos részesedést vásárolna a legnagyobb európai gyártónak számító Volkswagenben. A tervezett lépés kapcsán a sportautóiról ismert cég illetékesei már akkor is azt hangsúlyozták, hogy a két cég közötti partnerkapcsolat megerősítése mellett az ellenséges kivásárlások ellen is védelmet kapna a VW. Ugyan a wolfsburgiak a terjeszkedő konkurensek ellen még a 60-as években próbáltak védekezni, és az akkor született szabályok szerint egy-egy nagyrészvényes - tulajdonrészétől függetlenül - maximum 20 százalékos szavazattal rendelkezhet, ám többek összefogása esetén az alapszabály módosítására is sor kerülhet.

A Porsche október elejére valóban meg is közelítette az előzetesen meghirdetett tulajdoni arányt. A kisebbik cég ugyanis összességében 8,27 százalékkal növelte részarányát, így a Volkswagen AG 18,53 százalékos tulajdonosa lett. A roadsterei által méltán világhírű vállalat Wiedeking szerint nem csak a VW-vel, hanem a másik német autóipari óriással, a DaimlerChryslerrel is kapcsolatok kialakítására törekszik.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!