Antal Dániel emlékeztetett arra, hogy a MÁV-Start Zrt. működési engedély kiadásának feltétele a szakmailag alkalmas vezetők megléte is. Így a MÁV-Start vezetésének kell bejelentenie a vállalat várható új igazgatósági tagjait.
A hivatalnak hatvan nap áll rendelkezésére annak eldöntésére, hogy a kinevezésre szánt új igazgatósági testület alkalmas-e szakmai és személyes megbízhatóság szempontjából a személyszállítási vállalat vezetésére.
Az MVH elnöke kezdeményezte a MÁV Zrt. elnökénél: egyeztessenek a leendő igazgatósági tagokról, hogy a hivatalos procedúrát könnyebben le lehessen bonyolítani. Antal Dániel tájékoztatása szerint a felügyelő bizottság tagjait csak akkor kellene jóváhagynia a hivatalnak, ha ügydöntő felügyelő bizottságról lenne szó.
Megemlítette, hogy jelenleg a MÁV-Start igazgatósága és ügyvezetése szinte egybeesik. Nehezen tudja elképzelni - tette hozzá -, hogy aki igazgatósági tagságra nem alkalmas személy, az ügyvezetésre igen.
Mint ismert, Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter csütörtökön Kamarás Miklósnál, a MÁV Zrt. elnökénél és Heinczinger Istvánnál, a MÁV Zrt. vezérigazgatójánál kezdeményezte a MÁV-Start Zrt. igazgatósági tagjainak felmentését, a Felügyelő Bizottság megújítását és az utastájékoztatásért felelős vezetők személyes felelősségre vonását, mivel - mint fogalmazott - január másodikán "kis híján összeomlott a fővárosi elővárosi közlekedés".
Nem működik megfelelően a MÁV-Start
Antal Dániel úgy vélekedett, hogy a január másodiki esettől függetlenül nem működik megfelelően a MÁV-Start. A 2007. június 30-án kiadott működési engedélyt 19 feltételhez kötötte a hivatal, amelyből hat hónapon belül nem sikerült mindegyik teljesítéséről meggyőződniük. A hivatal elnöke szerint a január másodiki eset, vagyis az, hogy a megrendelt vasúti közszolgálat ne működjön, szakmailag elfogadhatatlan, az ügyet vizsgálni fogja az MVH is.
Hangsúlyozta: továbbra sincs egyértelműen elhatárolva a felelősségi kör a MÁV és a MÁV-Start között, illetve a személyszállítási vállalaton belül. Szerinte emiatt van az egymásra mutogatás.
Az MVH elnöke utalt arra: decemberben általános piac-felügyeleti vizsgálatot indítottak a MÁV pályavasútnál, hogy megállapítsák, szabályosan, szakszerűen működik-e.
Emlékeztetett arra, hogy utóbbinak nincs működési engedélye. Példaként említette, hogy a pályavasúti engedélyben nevesíteni kellene a forgalomirányításért felelős személyt.