Az idén harmadik alkalommal megrendezett versenyen 500 kereskedőre közel 8500 szavazat érkezett. Az Év Internetes Kereskedője Díjat a Vatera.hu immáron második alkalommal nyerte el. A díj ünnepélyes kiosztására 2007. november 8-án a Corvinus Egyetenen került sor.
A szoros versenyben többen már nem első alkalommal kerültek be a döntőbe: ilyen a Bookline.hu, az Edigital, a Surányihifi, a Netpincér, Vatera, akik tavaly is az élmezőnyben végeztek. A tíz döntősből több olyan online piactér, amelyeknek nincsenek saját termékeik, hanem ún. közvetítői munkát végeznek: ilyen az éttermi szolgáltatásokat egy helyen felvonultató Netpincér, a jellemzően műszaki cikkek kínálatát összegyűjtő Depo, illetve a két legkedveltebb virtuális piactér, az egyik a tavalyi nyertes Vatera, másik a Teszvesz.hu.
A zsűri a döntéshez többek között értékelte a vállalkozások üzleti modelljeit, az elért üzleti eredményeket, a felhasználó-barátságot, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ismertetők minőségét, az ismertséget, az alapkoncepció és ötlet egyediségét, a megvalósítás és a használhatóság minőségét is. Az igen szoros versenyben szinte fej-fej mellett versengtek az online piac legnagyobb képviselői, melyek közül a Vatera folyamatosan növekvő dinamikus fejlődésével tört az első helyre.
A fődíj mellett a szakmai zsűri kiválasztotta az Év Legígéretesebb Internetes Kereskedőjét is, amit a Netpincer.hu nyert meg.
Az eredményeket ismertető sajtótájékoztatón Kis Gergely, a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy Magyarországon 1800 legálisan bejegyzett internetes kereskedés van, idei forgalmukat 45 milliárd forintra becsülik szemben a tavalyi 30 milliárd forinttal. A szakember szerint a forgalom 80 százalékát a 20 legnagyobb kereskedés adja. A kizárólag interneten értékesítő cégeknél átlagosan 25-30 ezer forintot költenek alkalmanként a vásárlók.