Tájékoztatásuk szerint az egyeztetés központi kérdései az állami tulajdonban lévő Volán-társaságok részvényeinek apportálása, valamint a társaságok bérfejlesztési lehetőségei voltak. A vagyonkezelő emlékeztet arra, hogy a szakszervezetekkel történő egyeztetéseket Fónagy János kormánybiztos támogatásával még 2012-ben Márton Péter, a társasági portfólióért felelős akkori főigazgató kezdeményezte.
A közlemény szerint Simon Zoltán társaságokért felelős igazgató hangsúlyozta: az átalakítás célja a Volán-társaságok likviditási problémáinak kezelése, a hosszú távon fenntartható, hatékony működés kialakítása, a versenyképesség növelése, valamint a hosszú távon motivált kollektíva kialakítása.
Az MNV Zrt. tájékoztatása szerint a Volán-társaságoknak 2006 és 2011 között több mint 13 milliárd 700 millió forint vesztesége keletkezett. Többek közt ezek rendezése tette szükségszerűvé a cégek átalakítását, amelynek következtében 2014 év végéig meg kell valósítani a teljes fúziót, és összesen hét közszolgáltató társaság marad majd.
A Volán-társaságok átalakítása a közlekedésért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felügyelete alatt és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. koordinálásával történik. Az egységes regionális társaságok kialakításának ütemterve jelenleg előkészítés alatt áll.
Az MNV Zrt. igazgatósága 2012 novemberében döntött a hat régiós központi társaság megalapításáról, melyek cégbejegyzése megtörtént. A 100 százalékos állami tulajdonú társaságokat 20 millió forint alaptőkével alapítják meg, 3-3 tagú igazgatósággal és felügyelő bizottsággal.
Az átalakítás következő ütemében az MNV Zrt. feladata a teljes fúzió megvalósítása, amelynek során a jelenleg működő Volán-társaságok állami tulajdonban lévő részvényeit apportálják a régiós központi társaságokba, és ennek a folyamatnak az eredményeként végül összesen hét Volán társaság marad. A tervek szerint a teljes szervezeti integráció legkésőbb 2014 végére valósulhat meg.
MTI