A közlemény szerint a hazai új autó piacon tapasztalt gyengülés ellenére tavaly 1.184 darab autót érétkesítettek a Volvo márkakereskedők, amely 33 százalékos növekedés a 2010-ben értékesített 891 darabhoz képest.
A Volvo Autó Hungária az idén 1.220 gépkocsi értékesítését tervezi. Az eladások nagy részét a tervek szerint a sportos 60-as család mellett a Genfi Autószalonon idén bemutatkozó új Volvo V40-es modell adja majd. A regisztrációs adó jelentős csökkenése miatt, az új autó eladások mellett az idei évben a használtautó piacon is növekedés várható.
A társaság az idei évre 11 milliárd forintos árbevétellel számol.
Magyarországon, 2011-ben a vállalat piaci részesedése a prémium szegmensben csaknem 24 százalékra nőtt. Ilyen erőteljes piaci jelenlét csak Svédországban, Finnországban, Észtországban és Norvégiában volt tapasztalható, így Magyarország a Volvo modellek prémium-piaci részesedése tekintetében világszinten az ötödik helyen áll - áll a közleményben.
A nemzetközi értékesítési trendekhez hasonlóan Magyarországon is az XC60, az S60 és a V60 modellek a legkelendőbbek, az eladások több mint felét ez a három modell tette ki.
Volvo Car Corporation 2011-ben 449.255 autót értékesített világszerte, 20,3 százalékkal többet a 2010-es 373.525-nél. A növekedési ütem a luxus kategóriában a legmagasabbnak számít a világon.
A legnagyobb mértékű növekedést, 54,4 százalékosat, a Volvo Kínában érte el, ahol 47.140 autót értékesített az előző évi 30.522 után. Az észak-amerikai eladások 22,5 százalékkal nőttek, Európában pedig 13,1 százalékkal.
MTI