A kínai Geely Automobile, amely felvásárolta korábban a svéd Volvot, 2016-ban úgy próbál betörni az Egyesült Államok autópiacára, hogy a svéd mérnökök segítségével fejleszti az autóit. Tehát nem csak egy márkát, hanem megfelelő tudást is vásárolt a nyugati piacokhoz a Geely.
A Geelynél úgy gondolják, hogy a biztonság fogalmával egybekötött Volvo lehet az esélyük az Egyesült Államokban. Korábban a kínai autógyár elnöke, Li Sufu aggódott, hogy a Geely ront a Volvo renoméján, azonban már úgy gondolja, hogy a közös Geely-Volvo modellek éppen az ázsiai márkát csiszolják.
A Volvoból egyébként az USA-ban júliusban 5908 darabot adtak el, ami 3,3 százalékos növekedést jelent tavaly júliushoz képest. Ez a növekedés főleg az S60 és XC60-as modelleknek köszönhető.
Exportba menekülnek
Az ázsiai vállalat szerint az összes kínai gyárnak fontos az Egyesült Államok a növekedés szempontjából. Éppen ezért büszkén jelentették be a múlt héten, hogy a Geely válhat a távol-keleti ország legnagyobb exportőrévé azzal, hogy idén több mint 180 ezer járművet szállít az ország határain túlra. Már tavaly a második volt a 100 ezer külföldön értékesített autójával elmaradva az akkori első helyezettől, a Chery Automobile-től.
A külhoni piacok fokozott kutatása a kínai autópiacon tapasztalt óriási verseny miatt alakult ki. Bár a kínai kormány próbálja az igen nagy hasznot húzó európai és amerikai márkák fölényét visszaszorítani, így is jelentősen uralja a piacot.
Kínában 2015-ig 40 millióra növekszik az újautók iránti kereslet, ami messze nagyobb a korábban várt 27 milliónál. Ennek ellenére a Geely az eladásai 60 százalékát Kína határain kívül tervezi.
mfor.hu