Médiaügynökséget vált a Dell, miután a társaság vasárnap bejelentette, a jövőben a WPP Group fogja a cég marketingtevékenységét támogatni. A most nyélbeütött megállapodás meglehetősen formabontó, mivel a világ legnagyobb marketinges holdingja nem egy meglévő leányvállalatán keresztül intézi majd a Dell ügyeit, hanem az informatikai cég számára egy önálló egységet hoz létre.
A tervek szerint ezer alkalmazottat foglalkoztató újonnan létrejövő leánycég a világszerte eddig meglévő 800 kisebb-nagyobb partnert fogja kiváltani. A "Dell ügynökség" integráltan intézi a vállalat minden kommunikációs és marketing tevékenységét, CRM-től, médiatervezésen- és vásárláson át egészen a pr-ig.
A cél nem lehet más, mint hogy a Dell visszanyerje a PC-gyártók között a világelsőséget, amit tavaly nyáron veszített el. Szakértők szerint ehhez kellő alapot biztosíthat a cég által marketingre szánt 4,5 milliárdos - hároméves - büdzsé. Az Adage.com beszámolója szerint a Dell megszerzésével a WPP igen jó üzletet kötött, az ügynökség ugyanis évente 150 millió dolláros bevétellel számolhat a következő esztendőkben.