3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Washington Post Company bejelentette hétfőn, hogy eladja a társaság névadó lapját Jeff Bezosnak, az Amazon.com alapítójának és vezérigazgatójának.

A váratlan és megdöbbentő bejelentéssel véget ért az az 1933 óta, négy nemzedéken át tartó korszak, amelyben a Meyer-Graham család ellenőrizte az Egyesült Államok egyik vezető sajtóbirodalmát.

A könyvek digitális korszakba való átmentésével híressé vált Bezos a hivatalos közlés szerint 250 millió dollárért (mintegy 56,5 milliárd forint) veszi meg a The Washington Postot és annak csatolt kiadványait a Washington Post Co.-tól, amely a lapkiadás mellett más üzletágakban is érdekelt.

A seattle-i központú Amazon nem vesz részt a vételben, Bezos maga vásárolja meg a hírlapkiadással foglalkozó szervezetet, és annak egyetlen tulajdonosa lesz, ha az üzlet sikerrel zárul - várhatóan 60 napon belül. A Washington Post Co. a nevétől is megválik, és más néven folytatja majd a Kaplan oktatási üzlettel és néhány televíziós állomással kapcsolatos tevékenységét.

"A Post képes lett volna a túlélésre és nyereséges is lehetett volna még a belátható jövőben. De ennél többet akartunk - mondta Donald Graham, a Washington Post Co. vezérigazgatója. - Nem állítom, hogy ez (a mostani lépés) garantálja majd a sikert, de sokkal nagyobb esélyt ad a sikerre" - tette hozzá.

A The Washington Post az 1970-es években vált nemzetközileg ismertté, amikor Bob Woodward és Carl Bernstein cikkeivel leleplezte a Watergate-ügyet, ami végül Richard Nixon elnök visszavonulásához vezetett. Tényfeltáró tevékenységéért a lap 47 Pulitzer-díjat kapott története során, ebből tízet 2008-ban. Legutóbb az idén vállalt hasonló szerepet, amikor a The Guardian című brit lappal együtt közzétette Edward Snowdennek, az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) volt munkatársának az NSA titkos adatgyűjtő tevékenységét leleplező információit.

Az elmúlt évtized nagyobbik részében azonban a The Washington Post képtelen volt kivergődni az amerikai újságpiacot is sújtó pénzügyi örvényből. Az internet felemelkedése és a nyomtatástól a digitális technológiához vezető korszakváltás a hagyományos sajtóbirodalmak meggyengülését okozta, miután a hírek és információk gyökeresen átalakuló világában elvesztették olvasóik és hirdetőik többségét. A The Washington Post hétfőn külön jelentésben foglalkozott a sajtó- és médiavállalatok sorozatos egyesülését, csődjét, illetve pénzügyi konszolidációját kikényszerítő folyamattal.

Az újság szerint a Washington Post Co. lapkiadással foglalkozó részlegének bevétele 44 százalékkal esett vissza az elmúlt hat évben, miközben nyomtatásban terjesztett példányszáma megcsappant, és az idei első félévben további 7 százalékkal esett vissza - hétköznap 475 ezer, vasárnap pedig 838 ezer példányra. Az így kialakult pénzügyi helyzet kényszerítette ki végül a társaság zászlóshajójának eladását.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!