Minden bizonnyal hosszútávon a netes piac legerősebb szereplőjének, a Google-nek kíván versenytársa lenni a Facebook új szolgáltatása. A Facebook – helyi idő szerint - kora délutáni bejelentése szerint a fotók után az Instagram képmegosztó szolgáltatására 15 másodperces minivideókat is fel lehet tölteni. A 2010-ben indított Instagram tavaly került a Facebook ellenőrzése alá, miután közel 1 milliárd dollárért felvásárolták a képmegosztó, - szerkesztő és effektező, illetve közösségi funkciókkal is rendelkező szolgáltatást. Már akkor sejthető volt, hogy Zuckerbergéknek további tervei lehetnek az Instagrammal, amelyek most egyre inkább körvonalazódnak.
Csütörtök a közösségi oldal alapítója ugyanis bejelentette, hogy megháromszorozták az egyelőre külön alkalmazásként elérhető Instagram fejlesztőinek számát. Ennek eredményeként az első elérhető applikáció a videómegosztás lesz, amely kapcsán az hangzott el, hogy 15 másodperces felvételeket lehet majd közzétenni. Az új funkció elérhető lesz iOS-en és Androidon is, csakúgy mint a képmegosztó webes (PC-s) felületein. A felhasználók tizenhárom vadonatúj egyedi szűrőt is alkalmazhatnak videókra, várhatóan a képeffektező megoldásokhoz hasonlókat. Mint a bemutatón kiderült, az applikáció felhőalapú, automatikus képminőségjavító algoritmussal is bír, így a sokszor problémát jelentő remegéseket és rázkódásokat is optimalizálni tudja.
Ez ugyanaz az Instagram, amelyet mindannyian ismerünk és szeretünk, mondta az oldal egyik alapítója, Kevin Systrom, csak éppen a fotók helyet immár mozgóképekre is tudjuk alkalmazni a korábban ismert funkciókat. A hírek szerint a feltöltött anyagokat a Facebookra vagy Twitterre is ki lehet majd posztolni. Mindez tovább erősítheti a jelenleg is 130 millió felhasználóval rendelkező oldal népszerűségét, illetve erősítheti az integrációt a "nagy testvérrel" a Facebookkal.
A szakértők úgy vélik rövid távon Twitter által fejlesztett, tavaly ősszel indított Vine nevű oldal/applikáció sikere motiválhatja az Instagramot, illetve azt szeretnék majd legyőzni. Hosszabb időszakra előre tekintve viszont nem lehet kérdés, hogy a stratégia a YouTube uralmának megtörése lehet. Más kérdés, hogy ez utóbbi egyelőre sokkal többet tud, és a felhasználók számára az elsőszámú ilyen jellegű szolgáltatás.
mfor.hu