A szórakoztató videóklippekről hires YouTube oldalán egyre nagyobb számban találhatók tájékoztató videók is, amelyeket különböző szakterületek tudorai töltenek fel - olvasható az International Herald Tribune cikkében.
Néhány vállalkozó szellemű fogorvos olyan videókat készített, amelyben gyökérkezelést és egyéb fogászati beavatkozásokat mutatnak be valódi pácienseket kezelve. A videók így hasznos marketing eszközzé válhatnak, amelyekkel a fogorvosok saját képességeiket népszerűsíthetik és vonzóvá tehetik prakszisukat esetleges “kuncsaftjaik” számára.
Dr. Jerry Gordon pennsylvaniai fogorvos, a “Gyökérkezelés bemutatása” című videó sztárja jókedélyű, barátság orvosként magyarázza el a kezelés részleteit, és egy valódi páciensen mutatja be a lépéseket a kezdetektől egészen a procedúra végéig. A közel tíz perces videót több mint 11 ezer ember nézte meg két hónap alatt az internetes portálon.
A YouTube-on reklámozzák magukat
Gordon szerint ily módon be tudják mutatni, hogy nincs mitől félni a fogorvosnál, hiszen a páciens, akit nem színész alakít, rendkívül nyugodt marad az egész kezelés alatt. Az így kialakított imidzs segít lerombolni a fogorvosokat szadista embereknek tituláló hamis képet. Szerinte az emberek őszintén örülnek az ilyen tájékoztató jellegű videóknak. Hozzátette: természetesen ezek jót tesznek az üzletnek is. Mióta feltöltötték a klippet a YouTube-ra, megháromszorozódott azoknak a pácienseknek a száma, akik az internetről szereztek tudomást róluk.
Más szakemberek viszont úgy vélik, vannak olyan fogászati beavatkozások, amelyek nem váltanak ki megnyugtató hatást, ilyen például a fogászati implantátumok behelyezése, hiszen a sok vér elriaszthatja a betegeket. Ez az egyik oka, hogy Dr. Roger Levin, egy fogászati konzultációs cég vezérigazgatója szkeptikus a tekintetben, hogy ezek a videók pácienseket hoznának.
Mindenesetre egyre több ember keresi fel a You Tube oldalát különböző információkért, és nem csupán egy gyökérkezelés megtekintése végett. Julie Sapan, a YouTube szóvivője szerint nagy az igény az ilyen videókra, a matematikai és a borkészítést bemutató klippeken keresztül a kedvenc filmjéig, amelyből a harmonikázás technikáját lehet elsajátítani. Hozzátette: ezek nem csak az Egyesült Államokban népszerűek, az egész világon érdeklődést mutatnak a felhasználók a hasonló videók iránt.