4p

Hamarosan újabb üzletlánc léphet a magyar lakberendezési piacra, az év végén ugyanis megnyitják a Zara első üzleteit. Igaz, a legnagyobb konkurensük, a H&M ezzel a termékkategóriával már korábban megjelent nálunk.

Az európai divatláncok közül két óriás, a H&M és a Zara is jó ideje képviselteti magát a ruházati termékek mellett a lakberendezési kiegészítők piacán is. A két lánc állandó versenyben van a ruházati piacon, a lakberendezési termékkategóriában ugyanakkor viszonylag egyértelmű a sorrend, hiszen a spanyol hátterű Zara már 2003-ban belépett erre a piacra, míg a Hennes & Mauritz (H&M) jóval később, 2009-ben nyitotta meg az első ilyen üzletét.

Miközben a két lánc kínálatában több éve ott vannak ezek a termékek, a magyar vásárlók sokáig nem vásárolhattak a Home névre keresztelt részlegekben. Elsőként a H&M lépett, de a svéd hátterű lánc is csak tavaly ősszel nyitotta meg az első ilyen üzletét. A West End bevásárlóközpontban lévő boltban hozták létre a lakberendezési eszközöket kínáló első magyarországi H&M Home-ot. Azóta az Arénában is kínálják már a kategória termékeit.

A H&M legnagyobb versenytársának számító Zara a nemzetközi piacon ugyan már jelen volt a lakberendezési termékek kategóriájában, ám eddig Magyarországon csak a divattermékeiket lehetett megvásárolni. A vállalat azonban – ellentétben a H&M-mel – egy teljesen önálló Zara Home üzletet fog nyitni. A kiskereskedelmi vállalat ingatlantanácsadó partnerének, a Cushman & Wakefield közleménye szerint több mint 900 négyzetméteres, 3 szintes üzlet nyílik majd 2014 decemberében, a Fashion Street bevásárlóutcában. (szerk.: a Fashon Street köznapi értelemben inkább egy bevásárlóközpontnak tekinthető, amely a Vörösmarty tér szomszédságában, a Deák Ferenc utcában található.) A helyszín ugyan nem egy pláza, ám közvetlenül kapcsolódik Budapest hagyományos sétáló- és bevásárlóutcájához, a Váci utcához, valamint a Vörösmarty térhez. Ráadásul a Fashion Street bérlői között olyan nemzetközi divatmárkák is megtalálhatók, mint a Massimo Dutti, az Oysho, az Intimissimi, a Hugo Boss, Tommy Hilfiger, a Lloyd, a Benetton, a Furla, a Mexx, a nanushka és a Lacoste. A Fashion Streeten a Starbucks, a Vapiano és a Déryné vendéglátó egységek képviseltetik magukat, de jelen van az iStyle és a Vodafone is.

A spanyol Inditex Csoport tagjaként a Zara Home lakberendezési márkát 2003-ban alapították. A lakástextileken kívül edények, étkészletek, üveg- és dekorációs tárgyak, valamint kiegészítők is megtalálhatóak a termékpalettában, mely az év során folyamatosan megújul. Hogy a magyar bolttal milyen sokáig kivártak, azt jelzi az az adatsor is, mely szerint jelenleg a világon, 45 országban, 402 Zara Home üzletet működik.

Az üzlet mostani nyitásában persze szerepet játszhat az is, hogy a statisztikák szerint a magyar fogyasztás túl van a mélyponton, az első félév átlaga ugyanis az előző év hasonló időszakához viszonyítva 6,1 százalékos bővülést jelzett. Ettől minimálisan elmaradva 5 százalékkal bővült a bútor termékkategória. Más kérdés, hogy a lakberendezési piaccal "szimbiózisban" lévő lakásépítési piac még mindig csak nagyon halovány életjeleket mutat.

Ha a számoktól kicsit eltekintve vizsgáljuk a piacot, akkor is – természetesen kissé szubjektív módon – megállapíthatjuk, hogy a lakberendezési piacon közel sincs még minden rendben, bár a legnépszerűbb bevásárlóközpontokban több, az igényesebb lakberendezési kategóriát képviselő üzlet található, többek között a Butlers üzletlánc jóvoltából. A célzottan magasabb kategóriás lakberendezési üzletek számára (még a 2000-es évek "aranykorában") épült budaörsi Max City üzletközpontban azonban jócskán vannak kiadásra váró üzlethelységek.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!