A hitelintézet szeretné elérni, hogy 2010 végére piaci részesedésük e termékek lakossági piacán elérje az öt százalékot - tette hozzá. A befektetési termékeket TakarékInvest márkanév alatt az 1555 fiókból álló takarékszövetkezeti hálózaton keresztül értékesítik, amelyen keresztül egymillió vidéken élő ügyfelet tudnak elérni. Fő versenytársaiknak e piacon az OTP Bankot, az Erste Bankot és a K&H Bankot tekintik.
Az ügyvezető igazgató elmondta: a piackutatások eredményei szerint vidéken is igény van a befektetési termékekre, a meglévő szolgáltatók azonban elsősorban a felsőbb osztályba tartozó, magasabb jövedelmű ügyfeleket célozzák meg termékeikkel.
A Takarékbank hódítani szeretne a befektetési alap piacon is: februárban megalapította a Takarék Alapkezelő Zrt.-t, amely májusban megkapta a felügyeleti engedélyt is. Az alapkezelő elsősorban forint alapú befektetési lehetőségeket kínál a lakossági ügyfelek számára.
A Takarékbank az egységes befektetési banki szolgáltatást úgynevezett Kompetencia Központokon keresztül biztosítja a takarékszövetkezetekben. Eddig négy központot hoztak létre, egyet-egyet Győrben és Debrecenben, kettőt pedig Pécsett. A központok száma 2007 végére tízre, 2008 végére huszonötre bővül.