Gerő Viktor, a Vatera internetes aukciós kereskedő portál ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy 2006-ban ötmilliárd forintos átmenő forgalmat bonyolítottak le, ami a teljes magyarországi becsült internetes kereskedelmi forgalom csaknem húsz százaléka. Regisztrált felhasználóik száma eléri a 300 ezret, akiknek a fele ad és vesz is a honlapon.
Nagy Sándor, a G-Roby élelmiszerkereskedelmi cég ügyvezető igazgatója elmondta: 1999 óta vállalják interneten keresztüli megrendelések házhozszállítását, saját járműparkkal Budapesten és környékén. Regisztrált vásárlóik száma eléri a 22 ezret, míg évente mintegy 50 ezer vásárlást bonyolítanak le az interneten keresztül. Tavaly hétmilliárd forintos forgalmukból egymilliárd az interneten keresztül megrendelt árukból származott.
Lőrincz Vilmos, az internetes piackutatással foglalkozó GKIeNet ügyvezető igazgató helyettese közölte: felméréseik szerint a 14 éven felüli magyar lakosság öt százaléka, mintegy 400 ezer ember vásárolt már interneten keresztül.
A Magyarországon végzett felmérés szerint a fizetési módok közül 92 százalékkal a legelterjedtebb az utánvét, hat százalékkal a banki átutalás, és mindössze két százalékot tesz ki a bankkártyás internetes fizetés.