2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem igazán viselte meg Európában a tavalyi dízelbotrány a Volkswagen-csoportot, legalábbis az első negyedéves értékesítési számokból ez olvasható ki.

Dízelválság ide, dízelválság oda az új autók piacát továbbra is a Volkswagen-csoport uralja Európában, minden negyedik eladott autó az ő statisztikájukat javítja. Az idei év első három hónapjában 888 740 járművet értékesítettek, ami 3,7 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Igaz, piaci részesedésük 1 százalékponttal, 24,3 százalékról 23,3-ra csökkent, mivel az EU teljes piaca 8,2 százalékkal 3 819 259 darabra nőtt.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában csak márciusban 6 százalékkal emelkedett az új autók száma. A forgalomba hozott új autók száma immár megközelítette a pénzügyi világválság előtti csúcseladások szintjét, és a piac most már a 31. egymást követő hónapban bővült. A képzeletbeli dobogó legfelső fokán tehát máciusban is a Volkswagen-csoport állt köszönhetően az Audi 8, illetve a Skoda 6,8 százalékos bővülésének. Ugyanakkor a névadó Volkswagenből 1,6 százalékkal kevesebbet értékesítettek.

A másik két nagy német autógyártó közül a BMW-csoport eladásai márciusban éves szinten 15,3 százalékkal 116 788-ra, a Daimleré pedig 11,6 százalékkal 99 267-re emelkedett.

Ezt se felejtsük el a dízelbotrány árnyékában!

A francia vállalatok közül a Peugeot-t és Citroen-t gyártó PSA-csoport eladásai 1,4 százalékkal 167 ezerre, a Renaulté pedig 8,9 százalékkal több mint 157 ezerre növekedtek.

A legnagyobb piacok közül a legerősebb, 17,4 százalékos növekedést Olaszország könyvelhette el, míg Franciaországban 7,5 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 5,3 százalékkal emelkedett az új autók száma. Spanyolországban 0,7 százalékkal, Németországban pedig 0,04 százalékkal csökkent a forgalomba került új autók száma.

Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon márciusban 19,3 százalékkal 7494-re, az év első három hónapjában pedig 15,4 százalékkal 19 688-ra emelkedett az üzembe helyezett új autók száma.

mfor.hu/MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!