Dízelválság ide, dízelválság oda az új autók piacát továbbra is a Volkswagen-csoport uralja Európában, minden negyedik eladott autó az ő statisztikájukat javítja. Az idei év első három hónapjában 888 740 járművet értékesítettek, ami 3,7 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Igaz, piaci részesedésük 1 százalékponttal, 24,3 százalékról 23,3-ra csökkent, mivel az EU teljes piaca 8,2 százalékkal 3 819 259 darabra nőtt.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában csak márciusban 6 százalékkal emelkedett az új autók száma. A forgalomba hozott új autók száma immár megközelítette a pénzügyi világválság előtti csúcseladások szintjét, és a piac most már a 31. egymást követő hónapban bővült. A képzeletbeli dobogó legfelső fokán tehát máciusban is a Volkswagen-csoport állt köszönhetően az Audi 8, illetve a Skoda 6,8 százalékos bővülésének. Ugyanakkor a névadó Volkswagenből 1,6 százalékkal kevesebbet értékesítettek.
A másik két nagy német autógyártó közül a BMW-csoport eladásai márciusban éves szinten 15,3 százalékkal 116 788-ra, a Daimleré pedig 11,6 százalékkal 99 267-re emelkedett.
Ezt se felejtsük el a dízelbotrány árnyékában!
A francia vállalatok közül a Peugeot-t és Citroen-t gyártó PSA-csoport eladásai 1,4 százalékkal 167 ezerre, a Renaulté pedig 8,9 százalékkal több mint 157 ezerre növekedtek.
A legnagyobb piacok közül a legerősebb, 17,4 százalékos növekedést Olaszország könyvelhette el, míg Franciaországban 7,5 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 5,3 százalékkal emelkedett az új autók száma. Spanyolországban 0,7 százalékkal, Németországban pedig 0,04 százalékkal csökkent a forgalomba került új autók száma.
Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon márciusban 19,3 százalékkal 7494-re, az év első három hónapjában pedig 15,4 százalékkal 19 688-ra emelkedett az üzembe helyezett új autók száma.
mfor.hu/MTI