2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem igazán viselte meg Európában a tavalyi dízelbotrány a Volkswagen-csoportot, legalábbis az első negyedéves értékesítési számokból ez olvasható ki.

Dízelválság ide, dízelválság oda az új autók piacát továbbra is a Volkswagen-csoport uralja Európában, minden negyedik eladott autó az ő statisztikájukat javítja. Az idei év első három hónapjában 888 740 járművet értékesítettek, ami 3,7 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Igaz, piaci részesedésük 1 százalékponttal, 24,3 százalékról 23,3-ra csökkent, mivel az EU teljes piaca 8,2 százalékkal 3 819 259 darabra nőtt.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában csak márciusban 6 százalékkal emelkedett az új autók száma. A forgalomba hozott új autók száma immár megközelítette a pénzügyi világválság előtti csúcseladások szintjét, és a piac most már a 31. egymást követő hónapban bővült. A képzeletbeli dobogó legfelső fokán tehát máciusban is a Volkswagen-csoport állt köszönhetően az Audi 8, illetve a Skoda 6,8 százalékos bővülésének. Ugyanakkor a névadó Volkswagenből 1,6 százalékkal kevesebbet értékesítettek.

A másik két nagy német autógyártó közül a BMW-csoport eladásai márciusban éves szinten 15,3 százalékkal 116 788-ra, a Daimleré pedig 11,6 százalékkal 99 267-re emelkedett.

Ezt se felejtsük el a dízelbotrány árnyékában!

A francia vállalatok közül a Peugeot-t és Citroen-t gyártó PSA-csoport eladásai 1,4 százalékkal 167 ezerre, a Renaulté pedig 8,9 százalékkal több mint 157 ezerre növekedtek.

A legnagyobb piacok közül a legerősebb, 17,4 százalékos növekedést Olaszország könyvelhette el, míg Franciaországban 7,5 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 5,3 százalékkal emelkedett az új autók száma. Spanyolországban 0,7 százalékkal, Németországban pedig 0,04 százalékkal csökkent a forgalomba került új autók száma.

Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon márciusban 19,3 százalékkal 7494-re, az év első három hónapjában pedig 15,4 százalékkal 19 688-ra emelkedett az üzembe helyezett új autók száma.

mfor.hu/MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!